Niyə dəri antioksidanlara ehtiyac duyur?

Oksigen Yerdəki demək olar ki, bütün canlı orqanizmlər üçün vacib elementdir. Buna görə molekulların hüceyrələrimiz üçün təhlükəli ola biləcəyini təsəvvür etmək çətindir. Lakin aktiv oksigen göründüyü kimi həqiqətən zərərsizdir.
Vücudumuza daxil olan oksigenin  təxminən 2% -i aktiv formaya çevrilib, azad radikallara çevrilir. Bunlar bir və ya daha çox elektrona malik olmayan «qüsurlu» molekullardır. Radikal bu itkin elektronları digər molekullardan alır və onlar artıq bədəndəki rolunu yerinə yetirə bilməzlər və öz növbəsində azad radikallar olurlar. Bir zəncir reaksiyası başlamış, daha çox molekulun içində olduğu yerdir.                
 
dərinin antioksidanlara ehtiyacı
Bədəndəki molekullar hər şeydən ibarətdir — enerji və qida maddələrini köçürürlər, genetik kodlarımızı saxlayırlar və hüceyrə divarlarını, sümükləri, qanları qururlar… Buna görə çox sayda molekulun məhv olması vücudumuzda bir şeyin düzgün işləməyəcəyini bildirir.2% -i çox az görünür. Ancaq gündə bir insanın istehlak etdiyi oksigen miqdarını nəzərə alsaq, təxminən 10.000 ** azad radikalın bədənimizin hər bir hücumuna hücum etdiyi ortaya çıxır.
Pulsuz radikalların formalaşması etabolik proseslərin təbii nəticəsidir və bu aktiv molekulların nəzarət altında saxlanılması üçün öz müdafiə mexanizmlərimiz var. Bədəndə sərbəst radikalların miqdarı antioksidanlar tərəfindən nəzarət edilir. Bunu necə edirlər? Pulsuz radikalların kifayət qədər elektronları yoxdur və antioksidanlar azad radikalları təmsil edən, onları zərərsizləşdirən və digər molekulların məhv edilməsi prosesini dayandırdıran «ehtiyat» var.
Lakin, tez-tez müəyyən amillərin təsiri altında, azad radikallar çox olur və antioksidanlar onları təsirsiz hala gətirmək üçün vaxtları yoxdur. Oxidativ stress adlanan bir vəziyyət ortaya çıxır. Oxidativ stress altında fərdi molekullar parçalanmaz, ancaq hüceyrələr, azad radikalların çoxu olan toxumaların və ya orqanların bölmələri. Nəticədə, bütün sistemlərin işi pozulur, enerjinin sintezi, bərpası, xarici təsirlərdən qorunması, infeksiyalar daxil olmaqla və digərləri yanlışdır.
Ancaq həqiqətən narahatlıq doğurur ki, hər il azad radikalların həddən artıq formalaşmasına səbəb olan daha çox amil var: sənaye müəssisələri, istilik və elektrik stansiyaları və dəmir yolları, avtomobil emissiyaları, şəhərlərdə yaşıl yerin azaldılması, əlverişsiz ekoloji vəziyyət, elektromaqnit dalğalarının daimi hərəkətləri, ultrabənövşəyi radiasiya, siqaret dumanları, boyalar və ləzzət artırıcılar, infeksion və xroniki xəstəliklər, stress və s.
 
Bədənin antioksidanlara ehtiyacı olduğunu necə başa düşə bilərik?
Aydındır ki, antioksidanlar həmişə tələb olunur. Lakin oksidləşdirici stress ilə öz antioksidanları kifayət deyil. Biz «möhkəmləndirməni» təmin edə bilərik.
Buna görə də, yuxarıda göstərilən amillərə məruz qalarsanız, bədəniniz artıq oksidləşdirici stress vəziyyətindədir. Bu vəziyyətin təhlükəsi, burun burun və ya kəsik kimi hiss etmək çətindir. Axı molekullar ağrı hiss etmir. Oxidativ stress bədənin əksəriyyətini tutduqda, biz artıq onun dağıdıcı təsirləri ilə üzləşirik. Nə baş verdiyini başa düşdüyünüzü və düzgün qiymətləndirdiyini nə qədər tez başa düşsəniz, nəticələrini aradan qaldırmaq daha asan olur.
Oksidləşdirici stres əlamətləri ola bilər:
  • Xroniki yorğunluq, yuxusuzluq, yorğunluq, depressiya
Azad radikallar enerji istehsal prosesini pozurlar və təyinatına çatdırırlar. Bu da yuxu zamanı bərpa mexanizmini pozur və daimi yorğunluq hissi və gücün olmaması ilə nəticələnir.
  • Tez-tez soyuqdəymə və digər xəstəliklər, xroniki xəstəliklərin ağırlaşması
İmmunitet sistemi hüceyrələri və immunitet proteinləri azad radikalların çox olduğuna həssasdır, buna görə də oksidləşdirici stress vəziyyətində immun hüceyrələrin ehtiyatları dərhal tükənir və orqanizm bərpa edə bilməz, nəticədə bədən patogen maddələrin «işğalına» zəif olur.
  • Dərinin pisləşməsi, elastikliyin itirilməsi
Dəri ilk növbədə «zərbə» alır, bədəni bütün mənfi amillərdən qoruyur. Dəriyə antioksidanlar daima ehtiyac duyulur və qəflətən onun vəziyyəti müəyyən dərəcədə pisləşirsə, bu, yalnız yaşa deyil, həmçinin azad radikallardan artıq olan bir siqnaldır.
Daha yaşlı olduğumuzun xatırlanması lazımdır ki, bədənin oksidləşdirici stressə qarşı daha çətin olmasıdır. Zamanla, ürək-damar, otoimmün və nörodejenerativ xəstəliklərin (məsələn, Alzheimer xəstəliyi, Parkinson) inkişafına kömək edə bilər. Buna görə də yaş antioksidantların alınması üçün bir səbəbdir.


Mənbə: sputnik.az

Oxşar məqalələr

0 şərh