Yuli Sezar həqiqətən hərbi dahi idi?

  • Hərb
İki min ildən sonra az adamın adları rezonans doğurur, çünki bu, olduqca uzun müddətdir. Və hələ də “Sezar” adının səsi ilə hər kəs kimin olduğunu və nə etdiyini bilir. Dəhşətli, əzəmətli, əsgər, general, natiq, idarəçi, müəllif — dövründə o qədər böyük idi ki, hələ də bizim içimizdə gəzir.
Yuli Sezar kimdir? Bu suala onun erkən həyatındakı iki epizodla cavab vermək olar. Hələ bir gənc ikən ona Roma diktatoru Sulla tərəfindən həyat yoldaşı Korneliyadan boşanmaq əmri verildi. Sezar rədd etdi. Sulla Sezarın sərvətini ələ keçirdi və onu ölümə məhkum etdi. Üsyankar gənc qaçaraq orduya qoşuldu.
Yuli Sezar
Bir qədər sonra, təxminən 25 yaşında Sezar onu külli miqdarda pul müqabilində sərbəst buraxacağına söz verən quldurlar tərəfindən əsir tutuldu. O, iki qat dəyəri olduğunu söylədi və quldurları mümkün qədər tez asacağını vəd etdi. Fidyə gəldi və quldurlar əsirləri azad etdilər. Sezar gəmiləri işə saldı, quldurları tutdu və mərhəmətlə boğazlarını kəsdikdən sonra çarmıxa çəkdi.

Yuli Sezar: bədii ədəbiyyatdan faktlar
Biz burada konvensiyalara meydan oxumağa və taleyə yol açmağa hazır olan qorxmaz və amansız bir insan görürük? Siz onu sevirsiniz və ya nifrət edirsiniz, amma o, həyat boyu cəsarətli addımlarla hərəkət edib.
O, biseksual maşa idi. Kurion onun haqqında yazırdı: “O, Romada hər bir qadın və hər bir kişi üçün həyat yoldaşı idi”. Qalliyada əsgərləri şəhərdən çıxana qədər arvadların qapalı qalması xəbərdarlığı ilə mahnı oxuyurdular.

Qalliyanın fəthi
Sezar, əsasən, Qalliyanı fəth etməsi ilə yadda qalıb. Həqiqətən, bu nailiyyət sonrakı tarixə başqalarından daha çox təsir etdi. Qəribə olsa da, Sezar hərbçi deyildi, o, siyasətçi idi. Romada karyerasını davam etdirmək üçün qələbələrə, onunla birlikdə qənimətlərə və ona sadiq bir orduya ehtiyac duyurdu. O, əlverişli zaman seçdi. Bu, Alman və Kelt tayfalarının həyəcanlı və təmkinə ehtiyac duyduğu bir dövr idi və Sezarın onları bir-birinin ardınca məğlub etmək üçün fiziki cəsarəti, inzibati səriştəsi və əqli cəhətləri var idi. O, Qalliyanın üstünlüyünü vurğulamaq üçün Almaniyanı istila etdi və Reyni Roma sivilizasiyası üçün bir sərhəd kimi müəyyən etdi və sonra İngiltərəyə iki dəfə basqın etdi.
Qalliya müharibələrindəki ən böyük qələbəsi sərvətinin ən aşağı olduğu zaman, Vercingetorix üsyan edərkən olub. Sezar Qalliya rəhbərini mühasirəyə almağa çalışsa da, daha sonra qalların böyük bir ordusu tərəfindən mühasirəyə alındı. Sezar biri Vercingetorix və 30.000 nəfər ətrafında olmaqla ikinci ordunu kənarda saxlamaqla ikiqat halqa qurdu. Uğur, cəsarət və bacarıqla qalib gəldi. Sonra Qalliyanı o qədər yaxşı idarə etdi ki, yüz illər boyu Romanın sadiq bir əyaləti olaraq qaldı, Romaya işğalları qorudu və klassik mədəniyyəti şimali Avropaya yaydı.

Öz nümunəsində liderlik
Sezarın ən böyük bacarıqları əslində strategiya və taktikadan daha çox şəxslərlə necə davranmağında ola bilər. Hərbi elmdə səhv edə bilərdi, ancaq öz cəsarəti ilə adamlarının məhrumiyyətlərini bölüşməyə hazır olması və hərbi ədalətin kəskin hissi ilə əsgərlərinin sədaqətini qazanmışdı. Rubikondan keçəndə Romadakı Pompeyə nisbətən daha kiçik bir qüvvəyə sahib idi, lakin Pompey Sezarın qüvvəsinin savadlı, sadiq və əsaslı olduğunu bilərək qaçdı.
Pompeyə qarşı həlledici döyüş olan Farsalusda döyüşü qazanan əhval-ruhiyyə, təlim və liderlik idi. Sezar daha sonra Pontda (Qara dənizdə), Şimali Afrikada və İspaniyada böyük orduları məğlub etməyə başladı. Romaya qayıdıb şəhər və imperiyanın çox ehtiyac duyduğu iddialı islahatlara başladı. Avqustla 15 il aparılan vətəndaş müharibəsindən sonra onları məğlub edə bilməyincə, onun öldürülməsi bu islahatları təxirə saldı.

Ustad taktikaçıdan daha çox inzibati dahi
Şübhəsiz ki, Sezar yaşlandıqca yetkinləşdi və vəzifələri artdı. Bu onun personasının hələ də rezonans doğuran əsas səbəbidir. Çox güman ki, onun dahiliyi legionların doğru zamanda doğru yerə köçürülməsindən daha çox, idarə etməyə daha çox meylli olmasında idi. Ancaq əsgərlərin qəlbini qazanmaq, döyüşlərdə qələbə qazanmaq və imperiyalar qurmaq ilk növbədə birincisini tələb edir; ikincisi onsuz faydasızdır.
 
 
Müəllif: Asif Cəfərov
Mənbə: Ordu.az
 

0 şərh