Mata Hari kim olub?

Mata Harinin ölümündən uzun illər keçdi. Bildiyiniz kimi, bu qadın təkcə ifadəli və parlaq xarici məlumatlara deyil, həm də onu valeh edən kişilərdən dövlət sirlərini öyrənmək istedadına sahib idi. Əsrarəngiz gözəllik halosu ilə əhatə olunmuş Mata Hari hətta ölümdən sonra da milyonlarla insanın qəlbini həyəcanlandırmaqda davam edir. Bunun sübutu, Paris Anatomiya Muzeyinin digər eksponatları arasında bütün bu illər ərzində diqqətlə saxlanılan bir casusun mumiyalanmış başı ilə fövqəladə vəziyyətdir.

Dünya casusluq tarixi / Red.-comp. M. İ. Umnov. B84 — M.: Olympus; OOO «Firma» «AST nəşriyyatı», 2000. — 496 s.: ill.

Mata Hari — Bu xanım sağikən əfsanəyə çevrilib. Tarixçilər arasında onun ikili agent kimi işinin mənəvi zəifliyinin və kinsizliyinin nəticəsi olub-olmaması, yoxsa əksinə, aktyorluq istedadının, zəkasının və insanlardan və situasiyalardan öz məqsədləri üçün istifadə etmək bacarığının yüksək olması ilə bağlı fikir birliyi yoxdur.

Mata Hari adı ilə tarixə düşən Marqaret Geertruida Zelle 1876-cı ilin avqustunda Frizlandın ən şimalındakı Hollandiya çölünün mərkəzi olan Leuvardendə papaqçı ailəsində anadan olub. O, mükəmməl fiqurlu, iri gözlü, qara saçlı yazı gözəli kimi böyüdü. Valideynləri 17 yaşlı bir qızı öz sərtliyi ilə tanınan əmisinin nəzarəti altında Haaqaya göndərsəydilər, yəqin ki, gəncliyində çox problem yaşamışdı.

Bir qohumunun qəyyumluğu Marqareti tez darıxdırdı və o, müstəqil həyat sürmək üçün bir üsul axtarmağa başladı. O dövrün bir qızı üçün evlilik yeganə çıxış yolu idi. Evlilik elanları olan bir qəzetə göz gəzdirən Marqaret kürəkən kimi evdə məzuniyyətdə olan Hollandiya Şərqi Hindistanından olan məmuru seçib. Marqaret «ona mesaj yazır. İlk sammit hər iki tərəfi ruhlandırır. Onun seçdiyi şəxsin adı Rudolf Macliddir, o, Marqaretdən təxminən 20 yaş böyükdür və köhnə Şotlandiya ailəsindəndir.

Toydan il yarım sonra Marqarete oğul övlad sahibi olmağa icazə verilir. Tezliklə ailə Hollandiya Hindistanına, Yaşlı Maklidin xidmət yerinə köçür. Yeni bir yerdə həyat əlavə olunmur. Ərin daimi qısqanclığı, oğlunun sonu, tropik iqlim — hər şey həyat yoldaşları arasındakı uçurumu sürətləndirir. Paris ailə həyatından məyus olan gənc qadının xəyalına çevrilir. Bir neçə il keçəcək və məşhur rəqqasə çevrilmiş Marqaret müxbirin Parisə niyə getdiyinin sual motivinə cavab verəcək: 

– Bilmirəm, amma düşünürəm ki, ərindən qaçan bütün arvadlar Parisə çəkilir.

Boşandıqdan sonra dolanışığı olmayan, Yavada doğulan qızı qucağında olan Marqaret həqiqətən də model olmaq niyyətində olduğu Fransanın paytaxtına gedir. Amma bir ay sonra Hollandiyaya qayıdır. Modelin karyerası »… həddən artıq kiçik döşlərinin olması səbəbindən uğursuz oldu. Lakin o, təslim olmur və 1904-cü ildə ikinci cəhd edir. İndi taleyi ona daha mərhəmətlidir: Parisdə özünü bir qadın tapır. Şərqi Hindistanda atlarla bağlı bacarıqlarından istifadə etdiyi məşhur Mollier Sirkindəki atçılıq məktəbində işləyən müsyö Molye ona gözəlliyindən istifadə etməyi və şərq rəqqası kimi şansını sınamağı tövsiyə etdi. Şərqi Hindistanda malay dilini yaxşı bilən Marqaret tez-tez yerli rəqqasları müşahidə edir, gözlənilməz məsləhətlərə qulaq asırdı və bu, ona dünya şöhrəti gətirirdi.

Debüt 1905-ci ilin yanvar ayının sonlarında rus müğənnisi Xanım Kireevskayanın salonunda keçirilən xeyriyyə gecəsində baş tutdu. Tamaşaçılar Marqareti ləzzətlə qarşıladılar. O, Buddist məbədlərində olduğu kimi sirli hekayə danışmağı çox sevirdi. Uzaq Şərq onu müqəddəs rəqs ayinləri ilə tanış etdilər. Ola bilsin ki, bu fantaziyalar da onun uğuruna töhfə verib, amma Marqaretin əslində fitri bir hədiyyəsi var idi.

Əvvəlcə o, Ledi Maklid adı ilə fəaliyyət göstərir. Onun xoşbəxt anı böyüyür. Courier Francais qəzeti yazırdı ki, üstəlik, hərəkətsiz qalaraq tamaşaçını ovsunlayır və hətta rəqs edəndə də onun cazibədarlığı sehrli təsir bağışlayır.

Onun ən sadiq pərəstişkarlarından biri varlı sənayeçi və sənətin böyük bilicisi olan Müsyö Gimet idi. Şəxsi kolleksiyasını yerləşdirmək üçün o, görkəmli Şərq incəsənəti muzeyini — Musée Guimeti tikdirdi. Onun ağlına ekstravaqant ideya gəlir: muzeyindəki eksponatın ortasında yava rəqqasının çıxışını nümayiş etdirir. Ledi Maklidin və ya Marqaret Zellenin adları ona belə ekstravaqant ab-hava üçün yararsız görünür, nəticədə o, Yava dilində «səhər şəfəqinin gözü» mənasını verən ekssentrik rəqqasə Mata Hari adını verir. O, müsyö Gimetin kolleksiyasından götürülmüş dəbdəbəli şərq paltarında tamaşaçıların qarşısına çıxdı, lakin rəqs zamanı o, yavaş-yavaş paltarlarını soyundu, yalnız mirvari simləri və parıldayan bilərziklər qaldı.

Bu gün, 13 mart 1905-ci il, Marqaretin bütün gələcək həyatını dəyişir. Tamaşada seçilmiş qonaqlar arasında Yaponiya və Almaniya səfirləri də var. O zaman çılpaq rəqqasənin çıxışı sensasiyaya səbəb olmuşdu. Tezliklə bütün Paris sevimli Mata Harinin ayaqları altında uzandı.

Marqaret: «Heç bir şəraitdə rəqs edə bilməzdim. Əgər insanlar mənim tamaşalarıma gəlirdilərsə, deməli, bunu yalnız ona borcluyam ki, onların qarşısına paltarsız çıxmağa ilk cəsarət edən mən olmuşam».

1905-ci il martın 18-də “La Presse” qəzeti yazırdı: “Mata Hari sizə təkcə ayaqlarının, qollarının, göz bəbəyinin, dodaqlarının hərəkətləri ilə təsir etmir. Keçmiş ərinin dediyi budur: «Onun düz ayaqları var və o, dəqiq rəqs edə bilməz».

1905-ci ildə Mata Hari 30 dəfə Parisin ən dəbdəbəli salonlarında, o cümlədən 3 dəfə baron Rotşild malikanəsində çıxış etdi. O, ən böyük zəfərlərindən birini 1905-ci ilin avqustunda məşhur Olympia Teatrında yaşadı. Mata Hari Parisi fəth etdi. New York Herald-ın Paris nəşri 2 may 1905-ci ildə yazırdı: «Hindistan dini sirrinin burada göstərildiyindən daha nəcib səhnələşdirilməsini təsəvvür etmək mümkün deyil.»

1906-cı ilin yanvarında Madriddə iki həftəlik nişan aldı. Bu, onun ilk xaricə səfəri idi. Sonra Mata Hari Kot d'Azura gedir — Monte Karlo Operası onu Massenetin «La Qorskinin kralı» baletində rəqs etməyə dəvət etdi. Bu, onun karyerasında çox əzəmətli bir an idi, çünki Monte Karlo operası Paris operası ilə birlikdə Fransanın aparıcı musiqi teatrlarından biri idi. Baletin premyerası böyük uğurla keçdi. Monte Karlo onu mehmanxanaya gül göndərir və Massenet yazır: «Onun rəqsinə baxanda sevindim!» 1906-cı ilin avqustunda Mata Hari Berlinə getdi. Orada o, ən zəngin torpaq sahibi leytenant Alfred Kipertin məşuqəsi oldu. Sentyabrın 12-də Kayzer ordusunun 9-dan 12-dək Manevrlərinin keçirildiyi Sileziyaya. 1906-cı ilin sonunda Mata Hari Vyanada Secession Hallda, ondan sonra isə Apollon Teatrında rəqs edir.

Təşəbbüskar Hollandiyalı siqaret maqnatı «Mata Hari» siqaretlərini satışa çıxarır və onları aşağıdakı kimi geniş şəkildə reklam edir: ən yaxşı növlər Sumatra adasından tütün”.

Kipertlə ayrıldıqdan sonra Mata Hari 1907-ci il dekabrın əvvəlində Parisə qayıtdı və burada dəbli Maurice otelində bir otaq icarəyə götürdü. O, zənginləşdi və indi yalnız xeyriyyə məqsədləri üçün hazırlanmış tamaşalarda çıxış edir. Onun şöhrəti misilsiz amerikalı rəqqasə Isadora Duncan ilə rəqabət aparır. 1910-cu ilin yanvarında Mata Hari yenidən Monte Karloda qastrol səfərinə çıxdı. 1910-cu ilin iyunundan 1911-ci ilin sonuna qədər o, özünü tamamilə şəxsi varlığa qərq etdi. O, Luaradakı bir şatoda yaşadığı Parisli birja dəllalçısı Russo ilə münasibət qurur. Marqaret bu insana dəlicəsinə aşiq oldu və onun üçün qalib çıxışlarından imtina etməyə hazırdır. Lakin Russonun işləri səngiyəndə onu tərk edir və Parisin mənzərəli Neuilly-sur-Seine məhəlləsində bir villa kirayə verir.

Bu zaman onun çoxdankı arzusu gerçəkləşir — görkəmli Milan opera evi «La Scala» onu qış dövrü 1911/12 Nüfuzlu «Coriere de la Serra» qəzeti onu mimik ixtiraçılıq, tükənməz yaradıcı təxəyyül və qeyri-adi ifadəlilik hədiyyəsi olan rəqs sənətinin ustası adlandırır. Bununla belə, dünyanın ən yaxşı səhnələrində qələbə qazanmasına baxmayaraq, korlanmış rəqqasə maddi sıxıntılar yaşayır. 1913-cü ilin yayında Mata Hari yenidən Parisdə Folies Bergère səhnəsində yeni tamaşada çıxış edir. Orada habanera rəqsi edir. Tamaşalar yenidən tam evə gedir. 1914-cü ilin yazında o, yenidən Berlinə gedir və burada bir daha leytenant Kiepert ilə görüşür. 23 mart 1914-cü il premyerası sentyabrın 1-ə planlaşdırılan «Milyonların oğurluğu» baletində iştirak etmək üçün Berlin Metropol Teatrı ilə müqavilə bağlayır.

Ancaq planlaşdırılan premyera tarixindən bir ay əvvəl döyüş başlayır. Müharibə ərəfəsində, 31 iyul 1914-cü ildə Mata Harinin Berlində olması, restoranda yüksək rütbəli bir polis zabiti ilə nahar etməkdən əlavə, sonradan onun Almaniyanın xeyrinə casusluq fəaliyyətinin sübutu kimi istifadə olunacaq. Mata Hari: “Bir axşam, 1914-cü il iyulun sonunda, mən pərəstişkarlarımdan biri, polis rəhbərlərindən biri fon Qribal (o, xarici şöbəyə rəhbərlik edirdi) ilə restoranın ofisində nahar edirdim. Birdən biz hansısa nümayişin gurultusunu eşitdik.Bildi, mənimlə meydana gəldi.İmperator sarayının qarşısına böyük bir dəstə toplaşdı.Hamı qışqırdı: «Hər şeydən əvvəl Almaniya!»

Almaniya və Fransa hazırda müharibədə olduğundan, Marqaret neytral İsveçrə yolu ilə Parisə qayıtmaq qərarına gəlib. 6 avqust 1914-cü ildə Bazelə yola düşür. Ancaq İsveçrə sərhədində o, gözlənilməz bir maneə ilə qarşılaşır: yalnız baqajının sərhədi keçməsinə icazə verildi və özü də İsveçrəyə gedə bilməz, çünki onun olmadığı üçün tələb olunan sənədlər. O, Berlinə qayıtmalıdır. 14 avqust 1914-cü il Neytral Hollandiyaya getmək hüququ üçün oradakı Hollandiya konsulluğunda protokol əldə etmək üçün Frankfurt am Maine gedir. Amsterdama gəldikdən sonra o, kifayət qədər çətin vəziyyətə düşür, çünki onun qarderobu ya hələ də İsveçrədədir, ya da Parisə çox rahat səyahət edir. Onun Amsterdamda heç bir tanışı yoxdur və çox az pulu var. Onun bütün varlı dostları və himayədarları orduya çağırılır və teatr nişanı almağı xəyal etmək belə lazım deyil. Buna baxmayaraq, Mata Hari bahalı Viktoriya otelində məskunlaşır.

Mata Hari: «Vətənə qayıdanda özümü asanlıqla qorxu hiss edirdim. Qətiyyən pulum yox idi. Düzdür, mənim yeganə həddindən artıq varlı pərəstişkarım Haaqada yaşayırdı, onun soyadı van der Kapellen idi. Amma bunun hansı rol oynadığını bilirdim. onun üçün paltar aldım, ona görə də qarderobumu yeniləməyərək onu axtarmadım.Vəziyyət çətin idi, çünki bir gün Amsterdamda bir kilsədən çıxaraq, bir qəribin mənimlə danışmasına icazə verdim. Heinrich van der Schelk adlı bir bankir. O, mənim sevgilim oldu. O, mehriban və ümidsiz dərəcədə səxavətli idi. Mən özümü rus kimi göstərdim, ona görə də o, məni ondan daha yaxşı bildiyim ölkənin görməli yerləri ilə tanış etməyi özünə borc bilirdi».

Van der Schelk otel və hesabları ödəyir. Mata Hari bankirlə bir neçə buludsuz həftə keçirir. İndi o, köhnə pərəstişkarı Baron van der Kapellen ilə əlaqələri bərpa etmək barədə düşünə bilər. Ancaq bir dəfə van der Şelk onu taleyində həlledici rol oynayacaq müəyyən bir cənab Werflein ilə tanış edir. Brüsseldə yaşayan o, alman işğalçı hakimiyyət orqanları ilə geniş iş aparır və Almaniyanın yeni general-qubernatoru Baron fon Bissinqin yaxın dostudur. Werflein vasitəsilə Mata Hari 1915-ci ilin əvvəlində Alman kəşfiyyat idarəsinin 111-b damı altında gizləndiyi Amsterdamdakı rəsmi Alman informasiya xidmətinin rəhbəri konsul Karl G. Kramer ilə görüşdü.Mata Hari müvəqqəti olaraq Baron van der Kapellen ilə əlaqəni bərpa etdi., 39 yaşlı rəqqasənin maddi çətinliklərini aradan qaldırmağa kömək edən. 1914-cü il sentyabrın sonunda onun köməyi sayəsində. o, Haaqada kiçik bir monastır icarəyə götürür və bir az qeyri-"" delin köməyi ilə Haaqa Kral Teatrından nişan almağı bacarır. Ancaq geniş miqyasda mövcud olma tərzi onun daim pul çatışmazlığına səbəb olur. 1915-ci ilin payızının sonunda. Alman məxfi işi 111-b Mata Harini işə götürür.

Dörddə bir əsrdən çox vaxt keçdikdən sonra, növbəti dünya döyüşü artıq gedəndə, Birinci Dünya Müharibəsi zamanı Qərb hərbi kəşfiyyat mərkəzinə rəhbərlik etmiş, istefada olan mayor fon Repel etiraf edir ki, o, Matanın kuratoru olub. Hari.Bu, 1941-ci il noyabrın 24-də baş verdi. Polkovnik Nikolayın keçmiş əməkdaşı, daha sonra Reyxsverin əks-kəşfiyyatının rəhbəri, istefada olan general-mayor Gempə yazdığı məktubda o yazırdı: “Biz Baron fon Mirbax vasitəsilə Mata Hariyə çata bildik., Müqəddəs İoann ordeninin cəngavərlərindən biri olduğu üçün kəşfiyyatçıya verildi Sonuncu indicə H-21-i (kod nömrəsi Mata Hari) III-b xidmət rəisinə tövsiyə etdi, mən hələ də hərbi xidmətdə işləyirdim. Düsseldorfdakı «Qərb» kəşfiyyat mərkəzinə telefonla Kölndə polkovnik Nikolay zəng edildi, burada H-21 ilə polkovnik Nikolay arasında ilk söhbət oldu. Həm Mirbax, həm də mən o zaman Haaqada yaşayan H-21-i buraxmamağı məsləhət gördük., Almaniyaya. Amma III-b rəhbəri təkidlə təkid etdi.

Rəqqasənin uzun müddət pərəstişkarı olan Verner fon Mirbax 1915-ci ildə Şampanda döyüşən 3-cü Ordunun qərargahında xidmət edirdi. O, Mata Harinin acınacaqlı vəziyyətindən xəbərdar oldu və o, Parisin ən yüksək dairələrinə köçdüyünü nəzərə alaraq onu işə götürmək və onu III-b şöbəsinin agenti etmək qərarına gəldi. Onun kəşfiyyat zabiti kapitan Hofman bu barədə dərhal kəşfiyyat xidmətinin rəisi mayor Nikolaya məlumat verib. İndi artıq Mata Hari ilə tanış olan konsul Kramer dərsə daxil edilib. Onun fikrincə, o, yüksək maaşlı məxfi xidmətdən əl çəkməyəcək və Nikolay onu Kölnə sövq etmək əmrini verir. O dövrdə cəbhədə vəziyyət çətin idi, üstəlik, almanlar qaçılmaz düşmən hücumundan qorxdular, buna görə də tələsməli oldular. Mata Hari məxfi xidmətin zabitlərini öz üzərinə götürməyi bacardı və Nikolay dərhal sürətləndirilmiş proqramda təlimə başlamağı əmr etdi.

Mayor fon Repel sonralar xatırlayırdı: “Gələcəkdə Mata Hari tez-tez mənə deyirdi ki, o, artıq Zevenaarda sərhədi keçərkən qeyd olunub.Onu müşayiət edən insanlar arasında Hindistandan olan bir mulatto qulluqçusu da var idi ki, o da ola bilsin ki, ikili obrazı ifa edirdi. Aşpaz 111-b H-21-i Kölndən Frankfurt am Maine göndərdi, burada Frankfurtda iş verildi? Hof. «Və mən və Fraulein həkim Şraqmüller Carlton otelində qaldıq. Mən bir neçə gündən sonra N-21-ə siyasi və hərbi məsələlərlə bağlı təlimat verməli oldum. Fraulein Aesculapius N-21-in səfər vaxtını müəyyən etməli idi, həm də ona müşahidələrin aparılması və məlumatların ötürülməsi üsulları haqqında təlimat verin.Biz xüsusi kimyəvi mürəkkəbdən istifadə ilə bağlı təlimatlara başladığımız zaman, cənab Haberzak Antverpendəki kəşfiyyat mərkəzindən mənə dəstək olmaq üçün göndərildi.Daha sonra biz ona mətnlərin kimyəvi yazışmalarını öyrətməyə başladıq. Cütlük olaraq masalar. Eyni zamanda lider III „b ilə söhbətimiz oldu. Bu, Köln Katedralinin yaxınlığındakı Domhoteldə baş verdi. Söhbət zamanı yalnız fraulein həkim və mən iştirak etdik. Yeni tapşırıqlar aldıq., Frankfurt am Maine qayıtdıq.Frankfurt Hof otelinin baş ofisiantı əvvəllər Parisdə Ritz otelində baş ofisiant işləyirdi.O, Mata Harini dərhal tanıdı və ertəsi gün bildiyimiz kimi onu ziyarətə dəvət etdi. axşam evdə.Mümkünsə, arxamızda heç kimin müşahidə etmədiyi halda, gəzmək adı altında şəhərdən kənarda Mata Hariyə göstəriş verməli oldum. Belə gəzintilərin birində o, açıq-aydın baş ofisiantın yanına getməməli olduğunu və bu adamın ümumiyyətlə ona olan marağının onda güclü təşviş doğurduğunu söylədi. Deyəsən, Paris vaxtlarından ona bir qədər borcu var idi: Mən onun çeki ona necə uzatdığını öz gözlərimlə gördüm.

Brifinqin sonunda Mata Hari yenidən Haaqaya getdi. Onun ilk vəzifəsi Parisdə Müttəfiqlərin hücumu üçün dərhal planları öyrənmək idi. Bundan əlavə, səyahət edərkən və hərbi maraq zonalarında qalarkən, o, qoşunların hərəkətinin harada baş verdiyini qeyd etməli idi. Fransaya qarşı Alman kəşfiyyatının iki əlaqələndirici mərkəzi ilə daimi əlaqə saxlamağa borclu idi: mayor fon Repelin rəhbərlik etdiyi Düsseldorfdakı Qərb Mərkəzi və mayor Arnold Kaplenin başçılıq etdiyi Madriddəki Almaniya səfirliyinin agent mərkəzi ilə.

Mata Hari qayıtdıqdan qısa müddət sonra konsul Kramer ziyarət edir. Sonralar “dindirmə” zamanı o, bu görüş haqqında elə bil 1916-cı ilin mayında, yəni Fransaya ikinci səfərindən əvvəl baş vermişdi: “Konsul bildi ki, mən Fransaya giriş vizası tələb etmişəm. O, söhbətə belə başladı: “Mən bilirəm ki, siz Fransaya gedəcəksiniz. Bizə müəyyən xidmətlər göstərməyə razılıq verərdinizmi? İstərdik ki, orada bizim üçün maraqlı ola biləcək məlumatlar toplayasınız. razılaşsanız, sizə 20.000 frank ödəməyə səlahiyyətim var”. Mən ona dedim ki, məbləğ kifayət qədər cüzidir. O, razılaşdı və bunları əlavə etdi: “Daha çox əldə etmək üçün əvvəlcə nəyə qadir olduğunu mübahisə etməlisən”. Düşünmək üçün bir az vaxt istədim. O gedəndə Berlində almanlar tərəfindən saxlanılan 6 ədəd bahalı xəz paltolarım haqqında fikirləşdim və qərara gəldim ki, onlardan maksimum yararlansam ədalətli olar. Ona görə də Kramerə yazdım: „Mən fikirləşdim. Pulu çatdıra bilərsən“. Konsul „təsadüfən“ gəlmədi və vəd etdiyi məbləği fransız valyutası ilə ödədi.O, mənə dedi ki, ona kriptoqrafik mürəkkəblə yaz.Mən etiraz etdim ki, bu, mənim üçün yöndəmsiz olacaq, çünki indi əsl adımla imza atmalıyam. Cavab verdi ki, elə mürəkkəblər var ki, heç kim oxuya bilməz və əlavə etdi ki, H-21 məktublarıma imza atım. Sonra 1, 2, 3 rəqəmləri olan üç kiçik şüşəni mənə uzatdı. Müsyö Kramerdən 20.000 frank alıb, mən nəzakətlə onu bayıra çıxartdı.Sizi inandırıram ki, heç bir halda onlara Parisdən yarım söz yazmamışam.Yeri gəlmişkən, bu üç butulka da içindəkiləri töküb, gəmim kanala yaxınlaşan kimi suya atdım. Amsterdamdan Şimal dənizinə gedir”.

Britaniya agentləri Kramerin III-b altındakı fəaliyyətindən xəbərdardır və demək olar ki, onun hər bir hərəkətini izləyirlər. Onlar konsulun Mata Hariyə səfəri barədə London mətbuatına məlumat veriblər. 1915-ci ilin dekabrında Fransaya gəlir. Belçika almanlar tərəfindən işğal edildiyi üçün İngiltərədən keçməli oldu. Parisə gələrək Grand Hoteldə bir otaq icarəyə götürür və missiyasına başlayır. Köhnə tanışları ilə görüşərək, dünyəvi söhbətdə onlardan alman kəşfiyyatını maraqlandıran hər cür məlumatları öyrənməyə çalışır. Onun dostları arasında keçmiş Ordu Naziri Adolf Messimi və Müharibə Nazirliyində xidmət edən leytenant Jan Allor və Xarici İşlər Nazirliyinin baş katibi Jül Kambon var. O, həmçinin gecə vaxtı bir çox fransız və ingilis zabitləri ilə görüşərək vaxt itirmir. Tezliklə o, Alman cəbhəsindəki müttəfiqlərin niyyətləri haqqında kifayət qədər tam təsəvvürə sahib oldu. İlin sonunda o, alman agentinə məlumat verir ki, heç olmasa yaxın gələcəkdə fransızlar bunu planlaşdırmır. hücum əməliyyatları. Bu hesabat digər mənbələrdən alınan məlumatları təsdiqləyir. Buna görə də Almaniya rəhbərliyi növbəti hücumu yalnız 1916-cı ilin əvvəlinə hazırlayır.

Alman məxfi işi isə dezinformasiya əməliyyatına başlayır. O, hər cür söz-söhbətlər yayır və saxta qoşun hərəkətləri edir ki, guya Almaniya rəhbərliyi eyni vaxtda Elzas və Flandriyada böyük bir hücuma hazırlaşır. Bu təxribatçı manevrlərin köməyi ilə alman ordusunun rəhbərliyi 1916-cı ilin fevralına planlaşdırılan Verdenə hücum hazırlığını gizlətməyə nail olur.

Parisdən Mata Hari İspaniyaya yola düşür. Bu səfər kəşfiyyat xarakterli idi — ona Mərkəzi və Dəmiryol qovşaqlarında müşahidələr aparmaq tapşırıldı. Cənubi Fransa hərbi eşelonların hərəkəti və qoşunların cəmləşməsi arxasında. 11 yanvar 1916-cı ildə Mata Hari Franko-İspan sərhədi Andey stansiyasına çatır və bir gün sonra Madridə çatır. Mata Hari Palace Hoteldə dayanır və Almaniya səfirliyinin hərbi attaşesi mayor Kalle ilə əlaqə saxlayır və səfər zamanı gördükləri və eşitdikləri barədə məlumat verir. Bu infa, görünür, mayora o qədər vacib göründü ki, dərhal Amsterdamdakı konsul Kramerə təhvil verilməsini əmr etdi. Radioqramma, həmişə olduğu kimi, Xarici İşlər Nazirliyinin kodu ilə şifrələnir.

Heç kim Britaniya radiosunun dinləmə işinin onun hesabatını ələ keçirib 40-cı otağa ötürməsindən şübhələnmir.Alman radiosunun mesajlarını deşifrə etmək indi ingilislər üçün çətin deyil, çünki 1914-cü ilin noyabrından 1915-ci ilin aprelinə qədər Brüsseldəki Alman radio mərkəzindən Aleksandr Szek. sakitcə yenidən yazıb Almaniya Xarici İşlər Nazirliyinin bütün kod kitabını Britaniya kəşfiyyatına təhvil verdi. Britaniya kəşfiyyat xidməti MI-B, müşahidələrini hərbi attaşe Kalleyə bildirmək üçün hansı agentin Parisdən Andey vasitəsilə Madridə getdiyini asanlıqla müəyyən edə bilər. Əslində, ələ keçirilən radio mesajı yalnız MI-b xidmətinin Mata Harinin alman kəşfiyyatı tərəfindən işə götürülməsi ilə bağlı gəldiyi qənaətləri təsdiqləyir.Madriddə söhbətdən sonra o, Portuqaliya vasitəsilə Haaqaya qayıdır, burada yaşlı dostu Baron van der Kapellenin, səbirsizliklə onu gözləyir.

Lakin Mata Hari Parisə qayıtmaq istəyir. Beləliklə, o, Margaret Zelle-McLeed adına yeni Hollandiya pasportu üçün müraciət edir. 15 may 1916-cı ildə ona şəxsiyyətini təsdiq edən sənəd verilir. O, həmçinin gecikmədən Fransaya giriş vizası alır. Lakin Britaniya konsulluğu ona İngiltərədə qısamüddətli qalmaq üçün viza verməkdən imtina edir. Hollandiya Xarici İşlər Nazirliyinin sorğusuna cavab olaraq London teleqrafla yazıb ki, Xarici İşlər Nazirliyinin bu xanımın İngiltərəyə qəbulunun arzuolunmaz olmasının öz səbəbləri var. Londondan gələn teleqraf reaksiyası haqqında ona heç nə demirlər. Buna görə də, o, yenə də Fransaya getməyə qərar verir, ancaq İngiltərə vasitəsilə deyil, İspaniya vasitəsilə. 24 may 1916-cı il Mata Lari Haaqada Zeelandia gəmisinə minir və İspaniyanın Viqo limanına gedir. Onun eyni vaxtda görüşəcəyi məlum deyil

Madrid mayor Calle ilə. Hər halda, 16 iyun 1916-cı il. Andey sərhəd stansiyasından Fransaya daxil olmağa çalışır. Lakin fransız sərhədçiləri onun fəal etirazına baxmayaraq, birdən onu buraxmaqdan imtina edirlər. Deyirlər ki, onun Fransaya girişinə qadağa qoyulmasının səbəbi onlara məlum deyil. Sonra o, köhnə dostu, Fransa Xarici İşlər Nazirliyinin baş katibi, bu nazirlikdə ikinci şəxs olan müsyö Jül Kambona mesaj yazır. Ancaq ertəsi gün, üstəlik, mesaj göndərməyə vaxt tapmadan, Fransaya sərbəst girə biləcəyini öyrənir. Fransız səlahiyyətlilərinin bu davranışı onu xəbərdar etmədi və o, məmnuniyyətlə Parisə gedir.

Fransanın paytaxtında kifayət qədər uzun müddət qalacağını zənn edərək, dəbli Henri Martin prospektində mənzil kirayələyir. O, təsadüfən bildi ki, dostu, çar ordusunun zabiti, qərargah kapitanı Vadim Mas-lov Vosgesdəki Vittel kurortunda müalicə vektoru keçir. Bu kurort qadağan olunmuş cəbhə zonasında yerləşir, buna görə də Mata Hari Müharibə Nazirliyindən leytenant Jean Allor vasitəsilə oraya girmək hüququ verən xüsusi keçid almağa çalışır. Leytenant ona xarici əlaqələr üzrə hərbi bürodakı dostu ilə əlaqə saxlamağı məsləhət gördü.

Büro Saint-Germain Bulvarı, 282 ünvanında yerləşir. Təsadüfənmi, fransızlar ona qəsdən səhv otaq nömrəsi veribmi, yoxsa bunu Almaniya xüsusi xidmətinin göstərişi ilə edibmi, bilinmir, amma bu və ya digər şəkildə kapitanla üz-üzə qalır. Ladoux, Fransa əks-kəşfiyyatının rəisi. O, Mata Haridən leytenant Allor və qərargah kapitanı Maslovla münasibətini soruşur. Hadisələrin bu dönüşü onun üçün açıq-aydın gözlənilməz oldu. O soruşdu: „Deməli, mənə dərs almısan?“ Cavabında Ladoux dedi: „İngiltərənin sizin casus olduğunuza dair xəbərinə inanmıram.“ Üstəlik, o, qadağan olunmuş əraziyə vəsiqə əldə etməyə kömək edəcəyinə söz verdi. Mata Hari vidalaşmaq istəyirdi, lakin sonra kapitan Lada onu fransız agenti olmağa dəvət edir və belə əməkdaşlıq üçün nə qədər pul almaq istədiyini soruşur. Düşünmək üçün vaxt istəyir. İki gün sonra Mata Hari Vittelə keçid alır. Sonra dostlarından birinə, Xarici İşlər Nazirliyində yüksək vəzifə tutan diplomat Henri de Marqarinin yanına gəlir və Ladanın təklifi ilə bağlı ondan məsləhət istəyir.

Mata Hari: „Müsyö de Marqari dedi ki, bu qəbildən olan tapşırıqlar çox təhlükəlidir. Lakin onun nöqteyi-nəzərindən və ümumilikdə fransız mövqeyindən yanaşsaq, əgər hər kəs öz ölkəsinə belə bir xidmət göstərə bilirsə, deməli bu, tamamilə mən.“

Mata Hari 1916-cı il sentyabrın 1-dən sentyabrın 15-dək qaldığı Vittelə yola düşür. O, rus dostu ilə vaxt keçirir. O, başa düşür ki, Fransada demək olar ki, diqqətdən kənarda qalaraq daha çox şey edə biləcək. Lada tərəfindən ona təyin edilmiş agentlər onun şübhəli hərəkətlərini, xüsusən də kurortun yaxınlığında yerləşən Fransanın Contrexville aviabazasına zərrə qədər maraq göstərmirlər. Onun diqqətlə oxuduğu məktubda da şübhəli heç nə yoxdur. Parisə qayıtdıqdan sonra Lada onun agenti olmağa hazır olduğunu bildirir. Ladoux onu Belçikaya göndərmək niyyətindədir, buna görə də ona Belçika general-qubernatorunun yaxın dostu olan müsyö Verfleynlə yaxşı münasibətlərindən danışır.

Mata Hari: “Verfleynə yazıb, əlimdən gələni edərək Brüsselə gedəcəm gözəl paltarlar. Mən tez-tez Almaniyanın ali rəhbərliyinə baş çəkəcəyəm. Sənə söz verə biləcəyim tək şey budur. Ardıcıl bir neçə ay orda qalıb xırda şeylər dəyişmək fikrində deyiləm. Mənim yalnız bir sağlam layihəm var, onu həyata keçirmək istəyirəm. Yalnız bir».

O, demək istəyir ki, istənilən yolla Almaniya Ali Komandanlığının növbəti hücumla bağlı planlarını almağa çalışacaq. Fransaya niyə kömək etmək istədiyinin birbaşa sorğu-sual motivinə o, belə cavab verir: “Bunun üçün yalnız bir səbəbim var – sevdiyim adamla evlənmək və müstəqil olmaq istəyirəm”. Həddindən artıq təvazökar olmadan, işinə görə bir milyon frank tələb edir! Amma o deyir ki, bu məbləğ “Lada” təqdim olunan məlumatın dəyərinə əmin olduqdan sonra ödənilməlidir. Lada onun şərtləri ilə razılaşır, lakin kiçik bir avans ödəməkdən imtina edir. O, ona İspaniya vasitəsilə Haaqaya qayıtmağı və orada əlavə təlimatları gözləməyi tövsiyə edir.

5 noyabr 1916-cı il Mata Hari Parisdən Viqoya səyahət edir. Ladu onun üçün 9 noyabr 1916-cı ildə dənizə çıxan «Holland» gəmisində bir kabin ayırdı. Yolda gəmi Britaniyanın Falmut limanına zəng edir. Burada hərtərəfli sorğu-sualdan sonra Scotland Yard əməkdaşları onu həbs edərək noyabrın 13-ü səhər Londona aparırlar. İngilislər Mata Harini uzun müddət axtarışda olan Alman gizli agenti ilə səhv salaraq həbs etdilər.

Clara Bendix. Scotland Yard-ın rəhbəri ser Basil Tomson onun peşəsini şəxsən araşdırır. Üç gündən sonra Tomson Londondakı Hollandiya elçisinə mesaj göndərir: “Cənab, mən sizə xəbər vermək şərəfinə nail oluram” sözləri ilə Marqaret Zelle-Maklid adına saxta pasportu olan xanımın 2063-cü il, may ayında Haaqada verilmişdir. 12, 1916-cı il, əslində alman millətindən olan alman agenti olması və onun Hamburqdan olan Klara Bendiks olması şübhəsi ilə tərəfimizdən həbs olunur. Bir müddət sonra Tomson həbs edilən qadının əslində Klara Bendiks olmadığına əmin oldu. İndi o bilmək istəyir ki, Hollandiyada onun mütləq nəyə ehtiyacı var. Mata Hari Scotland Yard rəisini təəccübləndirir ki, o, Fransa xüsusi xidmətlərindən gizli tapşırıqla yola düşür. Beləliklə, Tomson öyrənir ki, Parisdəki həmkarı ona edilən məxfi xəbərdarlığa baxmayaraq, Britaniya kəşfiyyatı faylında alman casusu kimi qeyd olunan qadını işə götürüb.

Ladu, Tomsondan rəqqasənin öz missiyası haqqında danışdığını öyrəndikdən sonra ümidsizcəsinə əsəbiləşdi və Londona teleqraf göndərdi: «Mata Harini İspaniyaya geri göndərməyi dayandırmaq tamamilə ağlasığmazdır.» Bildirilir ki, Ladu əlavə olaraq Skotland Yarda bildirib ki, onun sözlərinə görə, Mata Hari almanlar adından Hollandiyaya gedir. Söz yox ki, Mata Hari bu teleqramlar haqqında heç nə bilmir və |Tomsonun məsləhəti ilə İspaniyaya qayıdır. Burada, 11 dekabr 1916-cı ildə o, Hollandiya konsulluğunda qeyd olunur və bundan sonra o, mayor Kalle ilə əlaqəsini bərpa edir və mən onun Anq-itoidəki sərgüzəştlərini bildirirəm. Yenə maddi çətinliklərlə üzləşsə də, mayor Kalle bu dəfə öz hesabına ona kömək etməkdən imtina edir. O, konsul Krameri Amsterdama çatdırır və H-21 üçün kapitalın Parisə köçürülməsini xahiş edir.

Bu barədə bizə artıq tanış olan mayor Repel deyir: “Kramer bu teleqramı oxuyanda ümidsizliyə qapıldı və bütün bunların yaxşı bitməyəcəyini söylədi”.

Bu arada Mata Hari mayor Kalledən xüsusi tapşırıq aldı. O, onun Madriddə hələ də keçirməli olduğu vaxtı İspaniyanın paytaxtında yerləşən fransız yüksək rütbəli zabitlərinə həsr etməsini istəyirdi. Ertəsi gün Mata Hari Palace Hoteldə Fransa səfirliyindən polkovnik Dunvinlə görüşür. O, hərbi attaşedir və «eyni zamanda» Madriddə casusluq şöbəsinə rəhbərlik edir. O, açıq şəkildə ona Falmutdakı sərgüzəştlərindən, mayor Kalleyə səfərindən danışır və hələ də kapitan Ladouxdan Parisdən təlimat gözlədiyini deyir. Buna cavab olaraq, polkovnik ondan Mərakeş sahillərində alman sualtı qayıqları haqqında tez bir zamanda məlumat almağı tələb edir. Danvin rəsmi işi ilə əlaqədar Parisə getməli olur və onun ayrıldığı gün mayor Kalle oteldəki casusuna not göndərir.

Mata Hari: «Qeyddə o, günorta saat üçdə onunla çay içməyə razı olub-olmayacağımı soruşdu. O, həmişəkindən daha soyuq idi, sanki polkovniklə görüşlərimdən xəbər tutmuşdu».

O, Kalledən öyrənir ki, fransızlar Madriddən Mərakeş sahillərində alman sualtı qayıqları haqqında radio mesajı göndəriblər. «Biz onların kodunu bilirik» dedi Kalle. Mata Harinin Fransa məxfi xidmətinə ötürdüyü bu infa və mayor Kallenin digər məlumatları reallığa uyğun gəlmir və yalnız düşmənin gözündə mövqeyini möhkəmləndirmək üçün nəzərdə tutulub. Bütün müharibə boyu almanların Mərakeş sahillərində heç bir əməliyyat keçirmək planları yox idi.

Bu vaxt MatyaHari ispan dostlarından biri senator Hunoydan mesaj alır. O, ona xəbərdarlıq edir ki, hansısa fransız agenti onunla dostluğuna son qoymağı məsləhət görüb. Üç həftə sonra, Madriddə heç bir işi qalmadıqda, o, Parisə getməyə hazırlaşır. Bu vaxt, Eyfel qülləsində güclü bir radio stansiyası olan Fransız radiosunu dinləmə işi, Mayor Kalle ilə Amsterdam arasında mübadilə edilən radio mesajlarını deşifrə etdi: «Agent H-21 Madridə gəldi, Fransızlar tərəfindən işə götürüldü, lakin ingilislər tərəfindən İspaniyaya geri göndərilir və pul və əlavə göstərişlər istəyir.» Kramer cavab verir: «Ona Fransaya qayıtmaq və tapşırığı davam etdirmək əmrini verin». Agent H-21 Kramerdən 5000 franklıq çek alır.

Mata Hari 1917-ci il yanvarın 2-də Madridi tərk edir.Onun qatarı Parisə çatan saatda polkovnik Danvin oradan Madridə yola düşməlidir.Austerlitz stansiyasında onunla bir neçə cümlə mübadiləsini çətinliklə bacarır. Polkovnik onun suallarına könülsüz və bir qədər qaça-qaça cavab verir.Kapitan Ladu və onun köhnə dostu Xarici İşlər Nazirliyinin baş katibi Jül Kambon son dərəcə ehtiyatlı davranır və hər sözü ölçüb-biçirlər.Parisə qısamüddətli məzuniyyətə gələn sevgilisi Vadim Maslovdan., Mata Hari öyrənir ki, Rusiyanın Parisdəki səfirliyində ona “təhlükəli casus”la hər hansı əlaqəni davam etdirməmək barədə xəbərdarlıq edilib. həftələr...

1917-ci il fevralın 13-də səhər saatlarında Elise Palace otelindəki otağının darvazasını döydü.Qapını açanda o, geyimli altı nəfəri gördü.Bu polis rəisi Priole və onun tabeliyində olanlar idi.O casusluqdur. Sen-Lazardakı Faubourg-Saint-Denis həbsxanasına yerləşdirilir.O, dərhal həbsxana rəhbərliyinə vəsatət verir: “Mən günahsızam və heç vaxt” Fransaya qarşı heç bir casusluq fəaliyyəti ilə məşğul olmamışam. Mən həbsxanadan çıxa bilərəm”.

Müstəntiq Buşardonun dörd ay davam edən sorğu-suallarında yalnız katib, döyüşçü Boduen iştirak edir. Vəkil Mata Hari Klune 1917-ci il fevralın 13-də və iyunun 21-də yalnız 14 dindirmənin ilkin və yekun dindirilməsinə icazə verilir. İş materiallarında ələ keçirilmiş radioqramlardan əlavə, kapitan Ladunun müşahidələrinin nəticələri barədə də məlumatlar var. agentləri, Diskont Bankından Mata Harinin xaricdən göndərilən pul aldığını təsdiqləməsi, onun şəxsi sənədləri və Hollandiyaya qayıtmaq cəhdlərinin sübutu, habelə şübhəli borunun və butulkanın içindəki analizlərin nəticələri. yalnız İspaniyada əldə etmək qadağan edilməyən kriptoqrafik mürəkkəb.

Mata Hari: «Bu sadə qələvi məhluldur, intim məqsədlər üçün istifadə olunur. Keçən ilin dekabrında onu Madriddəki yeganə həkim mənə yazmışdı».

Endirim Bankı vasitəsilə aldığı pulu, ifadəsinə görə, Baron van der Kapellen göndərib. Müstəntiq soruşur: “Siz ilk dəfə Sen-Jermen bulvarı 282 ünvanında yerləşən əks-kəşfiyyat idarəmizə gələndə o vaxt alman casusu idiniz?”.

Mata Hari cavab verir: «Mənim bəzi insanlarla yaxın münasibətdə olmağım heç bir halda casusluqla məşğul olduğum anlamına gəlmir. Mən heç bir halda Almaniyaya casusluqla məşğul olmamışam. Fransa istisna olmaqla, başqa bir şey etməmişəm. Peşəkar bir rəqqasə olduğum üçün, şübhəsiz ki, Berlində bəzi insanlarla əlaqə saxlaya bilərdim, amma sizin bununla əlaqələndirdiyiniz motivlər olmadan. Bundan əlavə, bu insanların adlarını sizə özüm söylədim.

1917-ci il aprelin ikinci yarısında Fransızlar Eyfel qülləsindəki dinləmə stansiyası tərəfindən ələ keçirilən və agent H-21-in fəaliyyəti ilə bağlı bir neçə alman radio mesajını deşifrə edə bilirlər.

Müstəntiq Bouchardon: “Birdən bütün dərs mənə aydınlıq gətirmək üçün içki kimi göründü: Marqaret Zelle mayor Kalleyə bir sıra mesajlar təqdim etdi., xüsusən də mərkəzimiz, infa kimi, qismən mühüm faktlar. Mənim üçün onlar bu casusun müəyyən sayda zabitlərlə hansısa şəkildə əlaqəsi olduğunu və onun onlara tamamilə konkret, üstəlik, məkrli suallar vermək hiyləsinə malik olduğunu təsdiqləyirdilər. Onun başqa çevrələrdəki əlaqələri ona ölkəmizdəki siyasi vəziyyət haqqında məlumat əldə etməyə imkan verdi”.

Lakin Mata Hari Madriddə yalnız Fransa üçün işlədiyini və alman mayoru Kalledən vacib məlumatları aldığını israr etməyə davam edir.

Kapitan Bouchardon, müstəntiq: „Axı siz başqa cür edə bilməzdiniz. Madriddə mövcud olmağa davam etmək və hələ də mayor Kalle ilə görüşmək sizin üçün çətinləşdi. Bildiyiniz üçün ki, istənilən vaxt baxış sahəsinə düşə bilərsiniz. Agentlərimizdən, lazım gələrsə, bütün bunları necə izah edə biləcəyinizi düşünməli idiniz.Beləliklə, mayora səfərlərinizi motivasiya etmək və şübhələrimizi aradan qaldırmaq üçün istər-istəməz bir şəkil çəkməli oldunuz, məsələn, fransızlara müəyyən məlumatlar əkmək. Bu, hər bir casus oyununun əsas prinsipidir. Siz onsuz da bunu nəzərə almamaq üçün çox ağıllısınız.“

Hollandiyanın Leuwarden şəhərində anadan olan Marqareta Adam Zellenin dörd övladının yeganə qızı və ikinci övladı idi. On üç yaşına qədər Marqareta yalnız yuxarı siniflər üçün məktəblərə gedirdi. Lakin 1889-cu ildə Adam müflis oldu və tezliklə həyat yoldaşından boşandı. Marqaretanın anası 1891-ci ildə öldü. Ailə dağıldı. Ata Marqaretanı Sneek şəhərindəki xaç atasının yanına göndərdi. Sonra təhsilini Leydendə davam etdirərək pedaqoq peşəsini qazandı. uşaq bağçası. Bir neçə aydan sonra o, Haaqadakı əmisinin yanına qaçdı.

11 iyul 1895-ci ildə 18 yaşında Amsterdamda Marqareta elan olunaraq, şotland əsilli hollandiyalı 38 yaşlı kapitan Rudolf Makleodla (1 mart 1856 — 9 yanvar 1928) evləndi. Təxminən köçdülər. Java (Hollandiya Şərqi Hindistanı, indi İndoneziya) və onların iki övladı var idi: oğlu Norman-John (30 yanvar 1897 — 27 iyun 1899) və qızı Jeanne-Louise (Qeyri) (2 may 1898 — 10 avqust 1919). Evlilik hər ikisi üçün tamamilə məyus oldu. Rudolf spirtli idi; üstəlik, bütün məyusluqlarını, həyatdan narazılığını yarım yaşda olan və vəzifəyə yüksəlməməkdə ittiham etdiyi həyat yoldaşının üzərindən çıxardı. O, açıq şəkildə məşuqələri də saxlayırdı.

Əsəbiləşən Marqareta onu müvəqqəti tərk edərək başqa bir holland zabiti Van Rheedesin yanına getdi. O, uzun aylar ərzində İndoneziya adət-ənənələrini, xüsusən də yerli rəqs qrupundakı işi ilə intensiv şəkildə öyrəndi. 1897-ci ildə o, ilk dəfə öz bədii təxəllüsünü — Mata Hari, malay dilində „günəş“ (»Mata" — göz, «Hari» — gün, hərfi mənada — «günün gözü») mənasını verən qohumlarına məktublarından birində xatırlatdı. Hollandiya. Rudolfun israrlı inandırmalarından sonra aqressiv davranışı dəyişməsə də, Marqaretanın yanına qayıtdı. O, hələ də yerli mədəniyyəti öyrənməklə özünü unutmağa çalışırdı. Cütlük Hollandiyaya qayıtdıqdan sonra 1903-cü ildə boşandı.

Yoxsulluq içində yaxalanan Margareta Zelle Parisə çörəkpulu qazanmağa getdi. Əvvəlcə o, «Lady Gresha McLeod» adı ilə sirk sürücüsü kimi çıxış etdi. 1905-ci ildən onun yüksək şöhrəti rəqqasə kimi başlayır " şərq üslubu”, Mata Hari təxəllüsü ilə çıxış edən. Onun bəzi rəqsləri müasir striptizə yaxın idi və bu, Qərb tamaşaçıları üçün hələ də qeyri-adi idi: nömrənin sonunda (gül ləçəkləri ilə səpələnmiş səhnədə bilicilərin dar bir dairəsi qarşısında ifa olunur) rəqqasə demək olar ki, tamamilə qaldı. çılpaq (rəvayətə görə, "Şivanın iradəsi idi") .

20-ci əsrin əvvəllərində Şərqə, baletə (müq. İsadora Dunkanın karyerası) və erotikaya marağın artdığı bir dövrdə Mata Hari Parisdə, sonra isə Avropanın digər paytaxtlarında böyük uğur qazandı. Mata Hari həm də uğurlu nəzakətli idi və bir çox ölkədə, o cümlədən Fransa və Almaniyada bir sıra yüksək rütbəli hərbçilər, siyasətçilər və digər nüfuzlu şəxslərlə əlaqə saxlayırdı. Sevgililərindən aldığı bahalı hədiyyələrə baxmayaraq, Mata Hari maddi çətinliklərlə üzləşib və dəfələrlə borc alıb. Həm də onun ehtirası idi kart oyunu, bunun üçün bəlkə də pulu getdi.

Birinci Dünya Müharibəsi zamanı Hollandiya neytral qaldı və Hollandiya subyekti olaraq Marqareta Zelle Fransadan vətəninə və geri qayıda bilərdi. Ölkələr cəbhə xətti ilə ayrılmışdı və Mata Hari yolu İspaniya (Almaniya rezidentliyinin aktiv olduğu yer) və Böyük Britaniyadan keçirdi; onun hərəkətləri müttəfiq əks-kəşfiyyatın diqqətini çəkdi.

Göründüyü kimi, Mata Hari müharibədən xeyli əvvəl alman casusu olub, onun işə götürülməsinin dəqiq səbəbləri və şəraiti hələ də məlum deyil. 1916-cı ildə Fransa əks-kəşfiyyatı Almaniyaya işləməkdə iştirakının ilk əlamətlərini gördü. Bundan xəbər tutan Mata Hari özü Fransa məxfi xidmətlərinə gəldi və onlara öz xidmətlərini təklif etdi və təsadüfən başqa şeylərlə yanaşı həmsöhbətlərinə alman işə götürmə agenti kimi yaxşı tanış olan sevgililərindən birinin adını çəkdi. Nəticədə fransızlar onu əvvəldən göndərdilər növbəti il Madridə kiçik bir missiyada idi və casusluq şübhələri nəhayət təsdiqləndi: Madriddəki bir Alman agenti ilə mərkəz arasında radio mübadiləsi ələ keçirildi, burada o, fransızlar tərəfindən işə götürülən H-21 agentinin İspaniyaya gəldiyini və alman rezidenturasından Parisə qayıtmaq göstərişi aldı (ikili agenti düşmənə verərək onu qurtarmaq üçün radioya müdaxilənin alman tərəfi tərəfindən xüsusi olaraq məxfilikdən çıxarılması ehtimalı var).

13 fevral 1917-ci ildə Mata Hari Parisə qayıtdıqdan dərhal sonra Fransa kəşfiyyatı tərəfindən həbs edildi və düşmənə casusluqda ittiham edildi. müharibə vaxtı. Onun məhkəməsi keçirilib bağlı qapılar. O, bir neçə əsgər bölməsinin ölümünə səbəb olan məlumatları düşmənə ötürməkdə ittiham edildi (məhkəmə materiallarının özləri hələ də məxfidir, lakin bəzi məlumatlar mətbuata sızdırılıb). Ertəsi gün Hollandiya vətəndaşı Margareta Zelle günahkar bilinərək edam cəzasına məhkum edildi.

Edamdan əvvəl Mata Hari həbsdə olarkən vəkili onu çıxarmağa və bütün ittihamları ləğv etməyə çalışıb. Apellyasiya şikayəti verildi — nəticəsi olmadı. Sonra vəkil prezidentə əfv ərizəsi verdi, lakin R.Puankare də amansız qaldı. Ölüm hökmü qüvvədə qaldı. Ömrünün son günlərini keçirdiyi kamerada o, hamilə olduğunu səlahiyyətlilərə söyləməyi və bununla da ölümünü gecikdirməyi təklif etdi, lakin Mata Hari yalan danışmaqdan imtina etdi. Həmin səhər mühafizəçilər onun yanına gəldilər, ondan geyinməyi xahiş etdilər — qadın səhər yeməyi vermədən onu edam edəcəklərinə qəzəbləndi. O, edamına hazırlaşarkən, cəsədinin tabutu artıq binaya çatdırılmışdı. Edam 1917-ci il oktyabrın 15-də Vinsendəki hərbi poliqonda baş verdi. Edamdan sonra müəyyən bir zabit edam edilən qadının cəsədinə yaxınlaşdı və əmin olmaq üçün başının arxasına tapançadan atəş açdı.

Mata Harinin cəsədini qohumlarından heç biri iddia etmədiyi üçün anatomik teatra təhvil verilib.

Həyat gözəl qadınlar tez-tez şayiələr və dedi-qodularla əhatə olunur. Əgər belə bir insan casusluq üçün vurulubsa, onun ölümü əfsanələrlə doludur. Seksual super casusun macəralarını təsvir etməyi sevən qəzetçilər, yazıçılar və kinorejissorlar Mata Harinin fəaliyyətini şişirdirlər. Ancaq çox güman ki, bu yazıq qadın sadəcə pulu çox sevirdi.

Əfsanəyə görə, onun super agenti Mata Harinin Alman kəşfiyyatına söylədiyi şeylərin ən azı yarısını sadalasanız, Almaniyanın Birincini necə itirməyi bacardığı bəlli olmaz. dünya müharibəsi. Fransız tabloidlərinin onu ittiham etdiyi şeylərdən yalnız bir neçəsi: ilk tankların inşasının sirrini açmaq, Fransa ordusundakı iğtişaşlar haqqında məlumat vermək, Rusiya Baş Qərargahının sirlərini ötürmək, planını açmaq. «Plan XVII» kimi tanınan alman cəbhəsindəki fransız hücumu, göyərtəsində baş lord Kitçenerlə birlikdə britaniyalı Hampshire kreyserinin ölümü… İkili agentlərin ifşası kimi kiçik şeylər ümumiyyətlə qeyd olunmağa layiq deyil. bu böyüklükdə bir kəşfiyyat ulduzunun tərcümeyi-halı.

Eyni «səlahiyyətli mənbələr»ə görə, Mata Harini sevənlər arasında fransız generalları, yüksək vəzifəli şəxslər, hərbi nazir və daxili işlər naziri də var idi. Deyəsən, hamısı ona o qədər çox sirr açdılar ki, sadəcə fiziki olaraq cinsi əlaqəyə vaxt tapmadılar, bunun üçün dəbdəbəli ekzotik rəqqasə ilə münasibət qurmağa başladılar.

Alman tərəfdən Mata Harinin intim dostlarının siyahısı daha da təsir edicidir: vəliəhd, yenə daxili işlər naziri, alman kəşfiyyatının rəhbəri, demək olar ki, bütün Avropa paytaxtlarında hərbi attaşelər və s. və s. və s. Şübhəsiz ki, Antantanın onların hamısına açdığı sirləri təkrar danışmaq da yazıq qadının çox vaxtını alırdı. Nə olursa olsun, cəsur fransız əks-kəşfiyyatı casusun üstünü açdı, onun günahını məhkəmə qarşısında sübut etdi, lakin edamdan sonra gözəl bədəni həbsxananın meyitxanasından oğurladılar — yəqin ki, təsəllisiz vəliəhd şahzadə əmr etdi.
Əslində, İndoneziya ləhcəsində «Günəş» mənasını verən Mata Hari təxəllüsü ilə tanınan Margareta Gertrude Zelle'nin əsl taleyi həqiqətən fırtınalı idi, lakin casusluq hissəsində deyil.

Varlı bir holland burjuasının qızı 13 yaşına qədər heç nəyə ehtiyac duymadı, amma sonra atası müflis oldu, anası öldü və qız öz taleyini həll etməli oldu. Elana görə o, zabitlə ailə qurub və onunla birlikdə Yavaya gedib. Cütlük bədbəxt yaşadı — ər arvadını döydü və açıq şəkildə məşuqələr etdi. Margareta iki uşaq dünyaya gətirdi, lakin hər ikisi əxlaqsız valideynlərdən yoluxduğu sifilis ağırlaşmalarından öldü. 1903-cü ildə ailə Avropaya qayıtdı və dağıldı. Marqareta var-dövlətini axtarmağa Parisə getdi.

Yavada yerli rəqs sənətini öyrəndi və Fransanın paytaxtında şərq rəqslərini ifa etməyə başladı. Rəqs etdi, görünür, pis deyil — Puccini və Diaghilev onun xoreoqrafiyası haqqında müsbət danışdılar. Striptiz hələ mövcud deyildi, buna görə də sonunda tamamilə çılpaq qaldığı Mata Harinin rəqsləri həlledici ictimaiyyətin marağına səbəb oldu.

Bundan əlavə, çıxışlar onun keçmişi haqqında şayiələr və dedi-qodular dalğası ilə müşayiət olundu. Məsələn, Mata Hari hind brahmanının qızı olduğunu iddia etdi. Mütəxəssislər onun rəqslərinin hindistanlı deyil, daha çox İndoneziya olduğuna etiraz etdikdə, brahman ata qəfildən milliyyətini dəyişdi və Sumatran sultanı oldu.

Bir neçə il sonra Mata Hari yarı işıqlı ulduzun və bir neçə zəngin sevgilinin qaranlıq şöhrətinə sahib idi (inşallah o vaxta qədər sifilisdən sağalmışdı). Onun hər tamaşa üçün qonorarı iki min franka çatdı, lakin o, daha çox xərclədi, dəbdəbəli bəzək və möhtəşəm çini kolleksiyası olan zəngin bir malikanəyə sahib idi. Bundan əlavə, rəqqasənin kart oyununa olan həvəsi də xeyli pul aparıb.

Xərcləri onun varlı sponsorları qarşılayıb. Daha sonra Mata Hari haqqında kitabların müəllifləri əmin etdilər ki, 1910-cu ildən o, alman kəşfiyyatının agentinə çevrilib. Əgər belədirsə, deməli, alman xüsusi xidmət orqanlarının büdcəsindən aslan payı onun dəbdəbəli həyatına getməli idi. Lakin Mata Harinin Lorrachdakı (Bavariya) kəşfiyyat məktəbində təhsil alması bu qurumun arxivində təsdiqini tapmayıb.

Dünya Müharibəsinin başlaması ilə Mata Hari maliyyə çatışmazlığı yaşamağa başladı (əgər casus olsaydı, hər şey tam əksinə olmalı idi). Dəbdəbəli həyata öyrəşmiş rəqqasənin qırxı keçmişdi və sponsorlar ona marağını itirməyə başladı.

Mata Hari borca düşdü, qaytarılası heç nə yox idi. Ən azı bir şey ödəməyə hazır olan hər kəsə ən geniş çeşiddə xidmətlərini təklif etməyə başladı. Göründüyü kimi, o zaman yeni agentindən həqiqətən dəyərli bir şey alması çətin olan Alman kəşfiyyatı ilə əlaqələr başladı.

1915-ci ildə Fransa əks-kəşfiyyatının əməkdaşı kapitan Ladu rəqqasə ilə maraqlanır. Demək olar ki, ilk görüşdə Mata Hari də Fransız agenti olmaq istədi, xidmətləri üçün həddindən artıq miqdarda bir milyon frank istədi — o, casus bazarındakı qiymətləri çox az başa düşdü.

Rəvayətə görə, Mata Harinin fransızlara verdiyi ilk məlumat Mehedia limanında Mərakeş üsyançılarına silah aparan iki alman sualtı qayığı haqqında məlumat olub. Biliklə silahlanmış fransız aviatorları hər iki sualtı qayığı məhv etdilər. Bəzi sui-qəsd nəzəriyyəçiləri hələ də əmindirlər ki, sualtı qayıqlar haqqında məlumat almanlar tərəfindən xüsusi olaraq öz super agenti Mata Harini Fransa kəşfiyyat xidmətlərinə təqdim etmək üçün sızdırılıb.

Amma bunların hamısı uydurmadır. Həm də heç bir super casusun iki sualtı qayığından az xərcləməsi belə deyil. Sadəcə olaraq, Mehediyya limanı təbiətdə heç vaxt mövcud olmayıb və yeganə Mərakeşdə məhəllə oxşar adla — Media, sadəcə bir Fransız dəniz bazası idi.

Mata Harinin casusluq fəaliyyəti ilə bağlı demək olar ki, bütün məlumatlar belə elementar sınaqdan keçmir. Onun almanlara söylədiyi hər şeyi ya ondan çoxdan bilirdilər, ya da heç bilmirdilər. Məhkəmədə Mata Hari özü əmin etdi ki, o, yalnız qəzetlərdən oxuduqlarını müdirlərə danışıb. Gülməli odur ki, bir neçə ildən sonra diqqətli oxucusunu super casus edən bu qəzetlər oldu.

13 fevral 1917-ci ildə Mata Hari həbs edildi. O, polislərlə onun haqqında bəzi kitablarda deyildiyi kimi çarpayıda çılpaq uzanaraq yox, iş kostyumunda və səhər yeməyi zamanı görüşüb. Marqareta səkkiz ay həbsdə yatdı. Buna görə də, romançıların yenidən yazdığı kimi, hamiləliyi ilə bağlı yalanlarla məhkəməni yumşaltmağa belə cəhd edə bilmədi.

Məhkəmə qapalı keçirilib. Təqsirləndirilən şəxs təqsirini boynuna almaqdan qəti şəkildə imtina edib. «Fahişə, bəli, amma xain, heç vaxt» deyə özünü müdafiə etdi. Tribunalın protokollarını tədqiq edən tarixçilər təqsirləndirilən şəxsin günahının sübuta yetirilmədiyini əmin etsələr də, Marqareta Zelle ölüm cəzasına məhkum edilib.

Onlar Mata Harini 1917-ci il oktyabrın 15-də Vincennes Şatosunun həyətində güllələyiblər. Eyni zamanda, o, çılpaq bədənini atəş dəstəsinə göstərmədi və heç bir əsgər məhkumun qeyri-adi gözəlliyindən huşunu itirmədi. Mata Harinin cənazəsi tibb tələbələri üçün təlim materialı kimi anatomik teatra köçürüldü. Lakin onun alkoqollu başı həqiqətən Anatomiya Muzeyindən yoxa çıxdı.

Ola bilsin ki, muzey 1954-cü ildə yeni yerə köçəndə eksponat olan gəmi itirilib və ya sadəcə parçalanıb. Düzdür, itkini yalnız 2000-ci ildə aşkar etdilər. Göründüyü kimi, 20-ci əsrdə Fransada təkcə əks-kəşfiyyat fəaliyyəti ilə bağlı deyil, həm də muzey eksponatları ilə bağlı işlər yaxşı getmirdi.

Hətta şübhəlilərin bütün sirlərini öyrənmək üçün adətən dörd gün dindirilən Skotland Yard belə suala cavab ala bilməyib ki, o, axırda kim olub — casus, yoxsa nəzakətli rəqqasə? Bu gözəl holland qadının niyə 20-ci əsrin ən sirli qadınlarından biri kimi tarixə düşdüyünü və onun şəxsi hekayəsinin niyə seriala layiq olduğunu söyləyirik.

 

1. O, özü üçün bir hekayə uydurdu.

Hollandiyalı galanterist Adam Zellenin dörd uşağının yeganə qızı Margareta Zelle, kərə yağı arasında bir səhləb kimi böyüdü: varlı atası onu inanılmaz dərəcədə korladı, amma təəssüf ki, bir neçə uğursuz maliyyə fırıldaqından sonra müflisləşmədən əvvəl. Valideynlər ayrıldı, ana tezliklə öldü və gələcək Mata Hari qohumları tərəfindən böyüdü.

 

16 yaşlı qız 51 yaşlı rejissorla flört edərkən tutuldu Təhsil müəssisəsi, uşaq bağçası müəllimi peşəsini aldığı yerdə qəzəbli atası onu evinə apardı. Ancaq azad sevgilinin xoşuna gəlmədi: əvvəlcə o, Haaqadakı digər qohumlarının yanına qaçdı və təəccüblü dərəcədə iffətli və ehtiyatlı olmaq məqsədi ilə oradan Amsterdama getdi. Marqareta 39 yaşlı şotland əsilli holland kapitan Rudolf McLeodun reklamına cavab verib. O, tətilə evə getdiyini və sevgi və ailə üçün bir qızla tanış olmaq istədiyini yazıb. Evləndilər və İndoneziyaya, Yava adasına köçdülər.
Həyat yoldaşları McLeod. Marqareta ümid edirdi ki, evlilik ona uşaqlıqda olduğu kimi qayğısız həyatdan zövq almağa imkan verəcək.

“Bəli, o, mənim atam ola bilərdi ─ o vaxt yaşına görə… Amma yaraşıqlı görəndə gənc oğlanürəyim daha sürətli döyünməyə başlayır. Mən çox xasiyyətliyəm və həmişə günəşdə kəpənək kimi uçmaq istəmişəm”, — deyə Mata Hari bildirib.

İndoneziyada Marqareta milli rəqslə tanış olub. Əslində, məhsuldarlıq ilahəsi Dewi Şriyə ənənəvi sevgi və ibadət nümayişi qədim zamanlardan bəri əhəmiyyətli dəyişikliklərə məruz qalmışdır. Cazibədar kostyumlar və möhtəşəm baş geyimləri geyinmiş rəqqaslar rəqsdən sonra zaldan bir tərəfdaş seçdilər və onunla birlikdə bütün gecəni kameralara çəkdilər (bu, əlbəttə ki, dəvət olunanlara səxavətlə mükafatlandırıldı). Əlbəttə ki, bu cür erotik hərəkətlər, sadə rəqslərlə başlasa da, gənc bir avropalı qadının ümumiyyətlə hələ də puritan şüuruna güclü təsir göstərməyə bilməzdi (hətta o, bu anda iki uşaq dünyaya gətirsə belə).

Ailə həyatı xoşbəxt deyildi: Rudolfu pisliklər — sərxoşluq, qumar, pozğunluq, qısqanclıq yeyirdi. Sonuncu, yeri gəlmişkən, tamamilə əsassız deyildi («Gənc leytenantlar məni təqib etdilər və ərimə şübhə etməyə əsas verməyəcək şəkildə davranmaq çətin idi»). Bununla belə, o, nə MakLeodun fərqləndiyi hücuma, nə də onun ailəsini mütəmadi olaraq “təmin etdiyi” zöhrəvi yaralara haqq qazandırmadı (MakLeodun oğlu Norman Con sifilisdən öldü, baxmayaraq ki, ailə uşağın öldüyü barədə məlumat yaymağa çalışdı. zəhərlənmiş).

Cütlük ayrıldı. Rudolf qızı Janna-Luizə qəyyumluq verdi. Marqareta isə öz etirafı ilə həyata yenidən başlamaq üçün Parisə getdi (“Mən düşünürdüm ki, ərini tərk edən bütün qadınlar Parisə gedirlər”). İndoneziyadan o, yeni tərcümeyi-halı götürdü (əfsanədə deyilir erkən ölüm Hind anaları və Buddist məbədlərində həyat təhsili) və yeni ad (Malay dilindən tərcümədə «Mata Hari» «günəş» deməkdir).

 

2. Striptiz vasitəsi ilə Qərbi Şərqlə “dostluq etdi”

XX əsrin əvvəlləri. Paris çiçəklənmənin zirvəsində idi: mədəni, amma mənəvi deyil. Qalmaqallı həyat tərzini gizlətmək yox, onu öymək dəbdə idi. ikən dünyanın gücləri Onlar Yelisey çölləri və Sena sahilləri ilə gedərkən məşuqələrini gəzdirən tənha işsiz qadının demək olar ki, heç bir seçimi yox idi: onların evinə mətbəxə getmək və ya yatmaq.

 

“Mən heç bir pul və qarderob olmadan Parisə qatara getdim. Əgər sağ qala bilsəm, bu, yalnız qadın cəlbediciliyimə görə idi” deyə xatırlayır.

Əvvəlcə Marqareta bir rəssam üçün model kimi iş axtarırdı, lakin onun fiquru bəyənilməyib. Sonra təcrübəli atlı kimi at sürməyi öyrətdi, sonra sirkdə çıxış etdi. Ehtiyacdan əzab çəkən və asan həyata ehtirasla aludə olan o, rəqsə qayıtmaq qərarına gəlir. «Oriental» debütü 1905-ci ildə baş tutdu: Xanım Kireevskayanın moda salonunda heyrətamiz kostyumda (şəffaf örtüklər, metal zəncirlər, parıldayan saxta zinət əşyaları — dizayn onun təxəyyülünə aid idi) Mata Hari qonaqların qarşısına çıxdı. Bununla belə, tamaşaçılardan daha çox — əsasən onun kişi hissəsi — finalı bəyəndi: rəqqasə zərif bir hərəkətlə kostyumun bütün çətin hissələrini atdı, laqeydliyini buraxdı. Rəyçilər ertəsi gün Ledi MakLeod Veneranı çağırdıqdan sonra onun karyerası başa çatdı. Mata Hari Parisdə sensasiyaya çevrildi.

Müəyyən mənada Mata Harinin rəqsləri o dövrlərdə hələ adi olmayan striptizə yaxın idi.

Rəqqasə dar bir dairənin qarşısında qızılgül ləçəkləri ilə səpələnmiş podiumda kifayət qədər açıq-saçıq geyimdə çıxış etdi (loinclass mütləq göbəyini dərindən açırdı).

Finalı tam çılpaqlıq izlədi (rəvayətə görə, "Şivanın istədiyi kimi").

 

3. Onun əsl cinayəti asan davranış idi.

Rudolf yarıçılpaq fotoşəkilləri Mata Harinin pozğun davranışının və qıza ehtimal olunan zərərli təsirinin sübutu kimi istifadə edərək boşanmaq üçün müraciət etdi. Əslində, Marqaretin sərgüzəştləri uşaqlıqda alınmayan ata sevgisi axtarışından başqa bir şey deyildi. Sadəcə, şəxsən onun üçün yetkinlik dövründə seks itkiyə bərabər oldu — və o, bütün ciddi yollarla məşhurlaşdı.

 

“Hər növbəti hərəkətimlə, atılan hər pərdə ilə gələnlərin gözlərinin necə daha da işıqlandığını gördüm. Özləri çılpaqlığa baxarkən rəqs sənətinə hopmuş kimi davranırlar ”(Mata Hari).

Uzun boylu, hərəkətli, yanan gözləri və qara dərisi, canlı zehni və hər suala sürətli orijinal cavabı ilə onu heyran etdi və onu tanıyanların yaddaşında uzun müddət qaldı və İndoneziya rəqsləri qapılarını ən zəngin salonlara açdı. və onun çarpayısında ən nüfuzlu insanlar var idi. Eyni zamanda, o, sevgililərinin geniş siyahısını asanlıqla yaydı. Mata Harinin sevgililərinin səs-küyünü əsrin əvvəllərinin şəxsiyyəti adlandırmaq olar: bəstəkarlar Massenet və Puççini, maliyyəçi Baron Henri de Rotşild, şokoladçı Qaston Mönye, Fransanın Yaponiya, Hollandiya və ABŞ-dakı səfirləri, bankir Feliks Xavier Russo.… Fransız resurslarını tükəndirən Mata Hari İspaniyaya, İtaliyaya, Rusiyaya, Avstriyaya və hətta Almaniyaya keçdi… Beləliklə, məsələn, Berlində çox varlı bir zabit Alfred Kiepert — yeri gəlmişkən, evli olduğundan — ona 300.000 verdi. vida hədiyyəsi kimi qızıl nişanlar (bugünkü standartlara görə bu, 4 milyon dollardan bir qədər çoxdur).

 

4. O, gözəl həyatı sevirdi.

1914-cü ilin əvvəlində Mata Hari Berlində idi və orada daha altı ay qalmağı planlaşdırırdı: metropoliten Metropol ilə müqavilə imzalandı (çılpaqlıq yox, yalnız sənət nömrələri). Almanlar onu bir anda tutdular, xəzləri və zinət əşyalarını müsadirə etdilər. “Bəzi fransız zabitləri ilə yaxından danışmaq” təklifini qəbul edərək, o, zəbt olunmuş əmlakı qaytarmaqdan başqa bir şey istəmirdi (və üstəlik daha 20.000 frank almaq). Lakin dönüş nöqtəsi, H-21 agenti olduqda, həyatının vektorunu faciəli şəkildə dəyişdirdi. Mata Harinin əsas qaydalarından biri bu idi: intriqa saxlamaq. Hind məbədində keşişlərin şagirdi olduğu icad edilmiş əfsanə bu işdə ona kömək etdi.

 

“Mən zabitləri sevirəm. Mən həyatım boyu onları sevmişəm. Zəngin bankirin yox, kasıb bir məmurun məşuqəsi olmağı üstün tuturam. Pul haqqında düşünmədən onlarla yatmaq mənim üçün ən böyük həzzdir” deyə Mata Hari etiraf edib. Sonda bu sevgi ona qarşı çevrildi. 1916-cı ildə Fransa məxfi xidmətləri onun Almaniya üçün gördüyü işlər haqqında məlumat aldıqlarını, özləri üçün yenidən «işə götürdüklərini» və… haqlı olduqlarına əmin olduqlarını bildirdilər. Parisə növbəti dönüş zamanı (1917-ci il fevralın 13-ü idi) o, həbs olundu. Birinci Kanal və beynəlxalq Star Media şirkətinin birgə yaradıcısı olan yeni rus serialı Mata Hari böyük Mata Harinin həyatında bu dövrdə baş verən hadisələrdən ətraflı bəhs edir.

Mata Hari yüz ildən çox əvvəl yaşayıb, lakin onun adı hələ də zehinləri həyəcanlandırır. O kim idi: cazibədar cazibədar rəqqasə — yoxsa beynəlxalq casusluğun dahisi? Bu suala birmənalı cavab vermək çətindir: müasirlərin rəyləri və bioqrafik esselər həddən artıq müxtəlifdir; deyəsən, söhbət müxtəlif qadınlardan gedir.

Mata Hari necə təsir etdi beynəlxalq əlaqələr, niyə o əbədi olaraq tarixə düşdü və ondan nə öyrənməyə dəyər?

 

Uşaqlıq və əsl ad haqqında bir neçə kəlmə

 

Mata Hari adı 20-ci əsrin əvvəllərində Hollandiya üçün çox qeyri-adi görünür. Və təəccüblü deyil, çünki Matanın doğuş zamanı verilən əsl adı Marqareta Gertrude Zelledir.

O, 7 avqust 1876-cı ildə Hollandiyanın Frisland əyalətində yerləşən kiçik Leuvarden şəhərində anadan olub.

Atası kiçik bir mağazaya sahib idi və bir vaxtlar sərmayələrdə yaxşı yüksəldi, buna görə də Marqareta varlı bir ailədə böyüdü. O, yuxarı siniflər üçün məktəblərə gedirdi və ən yaxşı şagirdlərdən biri hesab olunurdu və valideynləri qızının heç bir şeyə ehtiyac duymamasını təmin etməyə çalışırdılar.

Amma dövr ailə rifahı atanın müflis olması ilə sona çatdı. Bu, 1889-cu ildə baş verdi və az sonra valideynlər boşanmaq üçün ərizə verdilər. Mənəvi gərginliyə tab gətirə bilməyən Marqaretanın anası xəstələndi və 1891-ci ildə öldü.

Qızı xaç atasının yaşadığı Sneck şəhərinə göndərildi və bir az sonra əlavə təhsil almaq məsələsi ortaya çıxanda qız Leiden şəhərinə köçdü. Orada gələcək uşaq bağçası müəllimlərinin oxuduğu bir müəssisəyə daxil oldu.

Özünüzü puritan qaydalarla necə bağlamamaq olar: Matanın göstərişləri

Leydendəki həyat dövrü Marqaretanın məkrli (yaxud belə olmayan) şirnikləndirici karyerasında başlanğıc nöqtəsi sayıla bilər. O, qadın cazibəsindən istifadə edərək məktəb direktoruna aşiq olmağı bacarıb. Gənc Qreta ilə yetkin bir kişi arasında açıq flört olduğunu görən xaç atası qalmaqalın qarşısını almağı və qızı hadisələrin episentrindən uzaqlaşdırmağı zəruri hesab etdi.

Lakin Marqareti artıq sakit və nizamlı həyat qane etmirdi, xaç atasının evində ona hava və azadlıq çatışmırdı. Buna görə də o, Haaqaya əmisinin yanına qaçdı — lakin o da onun standartlarına həddindən artıq sərt idi.

İdeal, o vaxt ona göründüyü kimi, bütün problemlərin həlli uğurlu bir evlilik idi. Bir dəfə o, səhifələrində subay kişilərin qadın istiliyinin olmamasından şikayətləndiyi bir qəzetə rast gəldi — və sevimli gənc xanımlarla tanış olmağa ümid etdi.

Marqaretin sehrinin “qurbanı” özündən 20 yaş böyük olan kapitan Rudolf McLeod idi. Tanışlıq və evlilik arasında çox vaxt keçmədi, Rudolph və Greta bir-birlərini çətinliklə tanıyaraq qurbangaha getdilər. Təbii ki, qızın tərəfində sevgi yox idi, sadəcə hesablama var idi.

Təlimatlar işləmədi, ya da cənnət adasında qeyri-cənnət həyatı

Marqaretin əri ilə sakit bir həyat ümidi ilə özünü yaltaq edib-etmədiyi məlum deyil, lakin o, ona özünü xoşbəxt həyat yoldaşı kimi hiss etmək imkanı vermədi. Cütlük o dövrdə Hollandiya Şərqi Hindistanına aid olan Yava adasına köçdü və burada güclü ailə qurmağa çalışdılar.

Ancaq evlilik hər ikisini məyus etdi. Rudolph, çoxsaylı məşuqələri uğurla əvəz edən gənc gözəl arvaddan daha çox güclü içki ilə maraqlanırdı.

O, vaxtaşırı həyat yoldaşını məzəmmət etməyi xoşlayırdı — deyirlər ki, onun tamamilə məğlub olması və irəli çəkilməməsi üçün günahkar odur. Buna baxmayaraq, Marqarita Rudolfa iki uşaq doğdu: oğlu Norman-John və qızı Jeanne-Luise.

Hətta uşaqlar da Qretanı saxlaya bilmədilər. O, məişət qalmaqallarına dözə bilməyib, sevgilisi Van Redesin yanına köçüb. Onun ərini digər holland zabitləri ilə aldatdığı və ümumiyyətlə, ərindən daha ağrılı şəkildə qisas almağa çalışaraq bütün ciddi problemlərə getdiyi barədə şayiələr var idi.

Eyni dövrdə o, rəqs dərslərinə getməyə başladı, xüsusilə milli İndoneziya rəqsləri ilə maraqlandı.

Ər Marqaretanı qayıtmağa inandırdı — o, razılaşdı, lakin Rudolf yerləşmədi.

Yalnız rəqs etmək və yerli mədəniyyətə dalmaq məzlum depressiyadan qurtulmağa kömək etdi. Məhz orada Marqaretanın özünə təxəllüsü ilə gəldi — və ilk dəfə qohumlarına yazdığı məktubda özünü çağırdı.

Mata Hari belə bir ifadədir malay«günəş» deməkdir. Hərfi mənada: «mata» — göz və «hari» — gün.

1899-cu ildə Qretanın oğlu iki yaşında vəfat edir. Səbəbi dəqiq bilinmir — amma çox güman ki, bunlar valideynlərin uşağı mükafatlandırdığı sifilisin ağırlaşmaları idi. Onlar qulluqçunun körpəni zəhərlədiyini iddia edərək, “nalayiq” xəstəliyin olması faktını da təkzib ediblər. Qız oğlundan çox yaşadı, lakin 21 yaşında oxşar simptomlarla öldü. Kişinin təbiəti ilə necə oynamaq olar? Mattdan soruş!ar

1903-cü ildə cütlük Hollandiyaya qayıtdı, bundan sonra Margareta dərhal boşanmaq üçün ərizə verdi. Rudolf ananın qızını böyütmək hüququnu əlindən aldı, ona görə də Jeanne-Luise atasının yanında qaldı.

Keçmiş ər aliment ödəməkdən və arvadını təmin etməkdən qəti şəkildə imtina etdi, buna görə də Qreta yoxsulluğun astanasında qaldı.

Hollandiyada kifayət qədər pul qazana bilmədiyini anlayan Marqareta Parisə getdi. Canlı şəhər onu parıldayan işıqlarla çağırırdı, qadına elə gəlirdi ki, bu, bütün problemləri həll edə biləcəyi yerdir. Daha sonra ondan niyə Fransanın paytaxtı olduğunu soruşduqda, o, cavab verdi — deyirlər, həmişə ona elə gəlirdi ki, iyrənc ərlərdən qaçan bütün qadınlar Parisə gedirlər.

Əvvəlcə Greta rəssamlar üçün model olmaq istəyirdi, lakin onun namizədliyi rədd edildi. De ki, büstü kiçik və təsirsizdir. Marqaret ümidsizliyə qapılmadı və sirkdə işə düzəldi, burada atlı kimi çalışdı, Lady Gresha McLeod təxəllüsü ilə çıxış etdi.

Ancaq belə bir karyera ona müraciət etmədi və qazanc onu sevindirmədi. Buna görə də rəqs etmək və kişini aldatmaq bacarığını xatırlamalı oldum.

Bu iki bacarığın birləşməsi Qretaya Parisin bohem mühitinə yol açdı, burada o, bütün potensialını ortaya qoydu və nəhayət Mata Hari oldu. Qadının rəqsləri ekzotiklə təcrübəsi olmayan fransızlarda silinməz təəssürat yaratdı: açıq geyimlər və ədəb və açıq striptiz astanasında bacarıqlı tarazlıq kişiləri ekstaz vəziyyətinə gətirdi.

Tamaşanın sonunda rəqqasənin minimum libas geyindiyini, ayıb yerləri çətinliklə örtməsini Mata məharətlə əsaslandırdı. Striptiz rəqsin dini və Şivaya həsr olunması ilə əsaslandırıldı, ona görə də vitse-polis günah tapa bilmədi. Rəqslər ekzotik idi, yəni yad ənənələrin elementi var idi. Onları, bu yerliləri, inancları ilə birlikdə kim ayıracaq?

Matın qələbəsi 1905-ci ilin martında baş verdi. Zəngin sənayeçi Müsyö Guimetə məxsus Musée Guimet Şərq İncəsənət Muzeyində çıxış etdi. Çevik və zərif Marqaretanın ürəyincə idi ki, onun karyerasını hər vasitə ilə təmin etmək qərarına gəldi. Çıxışda Yaponiya və Almaniya səfirləri, həmçinin Parisin ən məşhur sakinləri iştirak ediblər. Mata dəbdəbəli paltarlar və zinət əşyaları geyinmişdi, rəqsin sonunda onlardan yalnız bilərziklər və boyunbağı qalmışdı. Nəticə Parisli bohemlər arasında sensasiya, Matanın istedadının uzun müzakirələri və karyerasında sürətli yüksəlişdir.

Matın hiylələrə olan sevgisi mühüm rol oynadı. O, uzaq ölkələrdən gəldiyini və sirli bir padşahın qızı olduğunu iddia edir, bəzən şərq monastırında böyüdüyünü deyirdi.

Şərqə ümumi ehtiras fonunda bu cür əfsanələr Mataya sürətlə populyarlıq zirvəsinə yüksəlməyə imkan verdi. O, əsl brendə çevrilir, şirniyyatlar, siqaretlər onun adını daşıyır, açıqcalarda zərif Qreta təsvir olunur.

Qadın Rotşild malikanəsində çıxış etməyə dəvət olunur və Olympia Teatrının səhnəsindəki uğurlu şoudan sonra Mata Hari gözəllik və plastiklik idealı kimi tanınır. Bütün dünya qəzetləri zərif ayağının bir hərəkəti ilə insanı dəli edə bilən cazibədar rəqqasə haqqında yazırlar.

Bu yolda Marqareta nəzakətli peşəsinə laqeyd yanaşmadı və vəzifəsinin bütün üstünlüklərindən istifadə etdi. Ona bahalı zinət əşyaları verən və maliyyə dəstəyi göstərən siyasətçilər, bankirlər, sənayeçilər ilə tanış idi.

Demək olar ki, bütün böyük Avropa şəhərində onun güclü himayədarları olduğu barədə şayiələr var idi. Ancaq buna baxmayaraq, Matın maddi çətinlikləri var idi və vaxtaşırı borc götürməli oldu.

Cazibədar casus
Marqaretanın nə vaxt və hansı şəraitdə işə götürüldüyü dəqiq məlum deyil. Onun casusluqda iştirakı Birinci Dünya Müharibəsi zamanı aşkarlanıb, lakin işə qəbulun hərbi münaqişədən çox əvvəl baş verdiyini düşünməyə əsas var. İlk şübhələrə Fransadan Hollandiyaya çox tez-tez edilən səfərlər səbəb olub. Matanın vətəni hərbi neytrallığı qorudu, buna görə də Hollandiya vətəndaşlarına sərbəst giriş icazəsi verildi. Lakin cəbhə xətti iki dövlət arasında idi, ona görə də o, nəzəri cəhətdən Almaniya sakinləri tərəfindən işə götürülə bildiyi İspaniya və İngiltərədən keçməli oldu.

1916-cı ildə Fransa əks-kəşfiyyatı Matanın casusluqla məşğul olduğunu irəli sürəndə qadının özü onların yanına gələrək öz xidmətlərini təklif edir. Söhbət zamanı o, təsadüfən fransızların alman agenti kimi tanıdığı sevgilisinin adını çəkdi. Test etmək üçün Mata sadə bir missiya ilə Madridə göndərildi. Marqaretin ikili agent olduğuna əmin olmaq üçün, alman kəşfiyyatının Fransanın işə götürdüyü agentin dərhal Madriddən Parisə qayıtması lazım olduğu mesajının radio dinləməsi kömək etdi.

Böyük sevgi haqqında gözəl mif
Fransız kəşfiyyatına müraciət etmək üçün əsl səbəbin ürəkbulandırıcı prozaik olduğu barədə bir əfsanə var: Mata rus pilot Vadim Maslovla tanış oldu. Fransada yaşayırdı və aviasiyada xidmət edirdi, gənc və yaraşıqlı idi. O, bir oğul kimi Mat üçün uyğun idi — lakin yaş fərqinə baxmayaraq, Margareta gənc rusa aşiq oldu və onun üçün hər şeyə hazır idi.

Şayiələrə görə, gənc pilot cəbhəyə göndərilib, orada yaralanıb və bir gözünü itirib. Sevgilisi ilə bağlı narahatçılıqdan əsəbiləşən Mata onu xəstəxanada görməyə qaçdı — lakin ona icazə verilmədi.

İddiaya görə, qadın Vadimə çatmaq üçün Fransız hərbçilərinə müraciət etdi, lakin onlar ultimatum qoydular: qadın düşməndən məlumat alana qədər Alman əsgərləri- onun Vadimini görməmək üçün. Məhz buna görə də Mata Madridə göndərilib və orada məxfiliyi ləğv edilib.

Bu doğrudur, yoxsa gözəl mif? Mata haqqında bütün məlumatlar hələ açıqlanmadığından bunu sübut etmək mümkün deyil. Başqa bir versiyada deyilir ki, Almaniya özü ikili agentdən qurtulmaq üçün radio kanalına müdaxilə etməyə icazə verib. Hər halda, nəticələri çox ağır oldu.

Mata 1917-ci ilin yanvarında həbs edildi. O, təxminən dörd ay dindirildi, lakin o, alman agentləri ilə əlaqəsi ilə bağlı bütün faktları təkzib etdi. Lakin fransızlar Matın agent kimi fəaliyyətini sübut edən bir neçə radio mesajını deşifrə edə bildilər. Məhkəməsində o, bir neçə Fransız bölməsinin ölümünə səbəb olan məlumatları ötürməkdə günahlandırıldı. Bu, əfv hüququ olmadan ölüm hökmünün verilməsinin səbəbi idi. O, son ana qədər inanılmaz dərəcədə sakit qaldı. Vəkil ona hamilə olduğunu söyləməyi və bununla da edamı gecikdirməyi təklif etdi — lakin Marqaret bundan imtina etdi.

Səhər ona hökmün dərhal icra olunacağını deyəndə, səhər yeməyi belə verilməyəcəyinə qəzəbləndi. Mata adət-ənənə ilə geyindi, bundan sonra onu hərbi poliqona apardılar. O, gözlərinə maska taxmamağı və əllərini bağlamamağı xahiş edib. Edam edilməzdən əvvəl Mata gülləbaran heyətini öpdü və hazır olduğunu söylədi. Hətta son anda o, sakit görünürdü. Bu, 1917-ci il oktyabrın 15-də baş verdi.

Mata Hari və müasirlik: niyə onu xatırlayırıq?
Kəşfiyyata girən və özünü polad əsəbləri ilə ən ağıllı qadın olduğunu sübut edən bir kurtizan və striptiz əcdadının hekayəsi hələ də insanların zehnini həyəcanlandırır. İndiyədək bioqraflar onun sadəcə olaraq kişilərin pulqabılarını xəyal edən fahişə olub-olmadığını, yoxsa hər addımını qabaqcadan hesablayıb, yalnız bir dəfə ölümcül səhvə yol verdiyini sübut edə bilməyiblər. Bəziləri onun olduğuna inanır adi qadın, ölümcül tale onun üzərinə kövrək Marqaret Zellerin öhdəsindən gəlməli olduğu ən ağır həyat çətinliklərini yaşatdı. Mata Hari haqqında ilk film onun ölümündən 3 il sonra çıxdı. Aparıcı rol müxtəlif illər Asta Nielsen, Greta Garbo, Jeanne Moreau oynadılar. Böyük cazibədar haqqında kitablar yazılmışdı, onun həyatı ssenaristləri və rejissorları cəlb etdi.

1992-ci ildə “Mata Harinin həyatı və ölümü” kitabı işıq üzü görmüş, 2009-cu ildə rejissor E.Qinzburq dahi rəqqasənin həyatından bəhs edən tamaşanı, bir ildən sonra isə digər rus rejissoru S. Proxanov göstərildi. 2016-cı ildə Mata rolunun Vaina Giocanteyə getdiyi bir serial çəkildi. Marqaret Zellerin ölümündən 100 ildən çox vaxt keçsə də, bütün zamanların ən böyük casusunun xatirəsi hələ də yaşayır.

Siyasilərarası intriqalarda iştirak edən nəzakətli xassə ideyasının hələ uzun illər tələb olunacağına zəmanət vermək olar.

 

0 şərh