Çipsinin zərərləri varmı?

Çipsi hər yaş qrupundan insanlar arasında populyar bir qidadır. Supermarketlərdə asanlıqla tapılan bu məhsul özünün dadı ilə insanları cəlb edir. Lakin çipsinin sağlamlığa olan təsiri həmişə müzakirə olunmuş bir mövzudur. Bu yazıda çipsinin tərkibi, onun sağlamlığa olan potensial təsirləri, uzunmüddətli sağlamlıq üzərindəki təsirləri və sağlam alternativlər kimi mövzularda məlumat verəcəyik.

Çipsinin tərkibi və potensial zərərləri

Çipsinin tərkibi sadə görünə bilər — əsasən kartof, bitki yağı və duzdan ibarətdir. Lakin bu sadə tərkibin arxasında bir sıra sağlamlıq riskləri gizlənir. İlk olaraq, çipsidə istifadə olunan kartof yüksək glikemik indeksə malikdir ki, bu da qan şəkərinin sürətlə yüksəlməsinə səbəb ola bilər. İkincisi, çipsinin hazırlanmasında istifadə olunan yağ, adətən trans yağlarla zəngin olur. Bu trans yağlar ürək-damar xəstəliklərinin riskini artıran xolesterol səviyyəsini yüksəldir.

Çipsinin hazırlanmasında yüksək istilikdə qızdırılan yağlar istifadə edilir. Bu proses nəticəsində trans yağlar əmələ gəlir. Trans yağlar bədəndə LDL  xolesterolun artmasına və HDL  xolesterolun azalmasına səbəb olur. Bu dəyişikliklər ürək-damar xəstəliklərinin riskini xeyli artırır. Bundan əlavə, yüksək dərəcədə qızdırılmış yağlar çipsidə akrilamid adlı karsinojen bir maddənin əmələ gəlməsinə səbəb olur. Akrilamid xərçəng riskini artıra biləcək bir kimyəvi maddədir.

Çipsinin uzunmüddətli sağlamlığa təsirləri

Çipsi yüksək kalorili və aşağı qida dəyərinə malik bir qidadır. Bu, həddindən artıq istehlak edildiyi zaman piylənmənin artmasına səbəb ola bilər. Piylənmə bir çox digər sağlamlıq problemlərinə yol açır, o cümlədən ürək xəstəlikləri, 2-ci tip diabet və bəzi növ xərçəng xəstəlikləri. Həmçinin, piylənmənin psixoloji aspektləri də var, məsələn özünəinamın azalması və depressiya.

Çipsinin yüksək karbohidrat və yağ tərkibi metabolik sindromun inkişafı üçün zəmin yaradır. Metabolik sindrom yüksək qan təzyiqi, yüksək şəkər səviyyəsi, artmış bədən yağı və abnormal xolesterol səviyyələrini əhatə edir. Bu sindrom 2-ci tip diabet, ürək xəstəlikləri və insult riskini artırır. Çipsi kimi yüksək kalorili və az qida dəyərinə malik qidaların mütəmadi istehlakı sağlamlıq məsələlərinin inkişafına töhfə verir.

Sağlam alternativlər və çipsidən uzaq durmaq

Çipsinin sağlamlığa zərərli təsirlərini nəzərə alaraq daha sağlam qidalara keçid etmək məqsədəuyğundur. Məsələn, quru meyvələr, çərəzlər, qoz-fındıq kimi qidalar çipsə sağlam alternativlər təqdim edir. Bu qidalar zəngin lif mənbəyi olaraq toxluq hissi yaradır və metabolizmi yaxşılaşdırır. Bundan əlavə, evdə hazırlanan qızdırılmamış və ya az yağlı kartof çipsləri də sağlam alternativ olaraq düşünülə bilər.

Çipsinin istehlakını azaltmaq üçün bir neçə strategiya təklif edilə bilər. Məsələn, alış-veriş zamanı sağlam qidaları seçmək, evdə sağlam qidalar hazırlamaq və ən əsası, çipsi istehlakını məhdudlaşdırmaq. Əvəzinə lifli qidalar, protein və sağlam yağlar ehtiva edən alternativlərə üstünlük vermək faydalıdır. Bu yolla bədənə lazımi qidalanma təmin edilərkən zərərli qidaların istehlakı azaldılır.

Nəticə

Sağlam qidalanma və sağlamlıq baxımından çipsi kimi qidaların istehlakını məhdudlaşdırmaq vacibdir. Sağlam və balanslı qidalanma vərdişləri qurmaqla çipsinin yarada biləcəyi sağlamlıq risklərini azaltmaq mümkündür. Çipsinin istehlakı, əsasən onun rahatlığı və dadı səbəbiylə geniş yayılmışdır. Lakin, sağlamlığa təsirləri nəzərə alındıqda bu qidanın məhdudiyyətlə istehlak edilməsi məqsədəuyğun görünür. Sağlam qidalanma vərdişlərinin qurulması uzunmüddətli sağlamlıq üçün vacibdir.

 

0 şərh