Diş çürüməsinin səbəbləri nədir?

Diş çürüməsinin ən yayılmış səbəbi ağız boşluğunda plak yaranmasıdır. Plak yemək qalıqları, bakteriyalar və şəkərli içkilərdən qalan maddələrin dişlər üzərində yığılması ilə əmələ gəlir. Bu yumşaq və yapışqan təbəqə zamanla dişlərin üzərinə yapışır və təmizlənmədikdə sərtləşərək diş daşı halına gəlir. Diş plakı asid yaradan bakteriyaları ehtiva etdiyi üçün bu asidlər diş minasını hədəf alaraq demineralizasiya prosesini başladır. Dişlərin mütəmadi olaraq fırçalanmaması plakın miqdarının artmasına və beləliklə çürüklərin formalaşmasına səbəb olur. Gündəlik diş fırçalama və diş ipi istifadəsi plakın və sonradan diş daşının təmizlənməsində mühüm rol oynayır. Həkimlər ən azı gündə iki dəfə yeməkdən sonra dişlərin fırçalanmasını tövsiyə edirlər. Diş həkimi tərəfindən mütəmadi olaraq aparılan peşəkar təmizlik, plak və diş daşının qarşısını almaqda əhəmiyyətli rol oynayır.
Diş çürüməsi

Ağız gigiyenası

Yaxşı ağız gigiyenasının olmaması diş çürüməsinə səbəb olur. Diş fırçalama və diş ipi istifadə etməmək bakterial plakın və diş daşının formalaşmasına yol açır. Dişləri düzgün təmizləməmək diş aralarında və çətin hissələrdə yemək qalıqlarının qalmasına səbəb olur. Bu da çürük yaradan bakteriyaların çoxalması üçün əlverişli şərait yaradır. Hər yeməkdən sonra diş fırçalamaq və diş ipi istifadəsi bu problemi böyük ölçüdə həll edə bilər. Diş fırçasının düzgün seçilməsi və fırçalama texnikasının mənimsənilməsi çox vacibdir. Mütəxəssislər yumşaq başlıqlı diş fırçasının istifadəsini və fırçalama zamanı yüngül təzyiq tətbiq etməyi tövsiyə edirlər. Əlavə olaraq, ağız suyu kimi məhsullar da bakterial artımı azaltmaq və ağız boşluğunu təmiz saxlamaqda faydalı ola bilər.

Mineral çatışmazlığı və diş sağlamlığı

Diş sağlamlığı üçün lazımi vitamin və mineralların qəbulu çox önəmlidir. Kalsium, fosfor və A, C, D vitaminləri kimi maddələr dişlərin sağlam qalmasında əsas rol oynayır. Kalsium diş minasının və sümüklərin möhkəmləndirilməsində vacibdir. Diyetdə kifayət qədər kalsium olmaması dişlərin zəifləməsinə və asanlıqla zədələnməsinə səbəb ola bilər. Süd məhsulları, yerkökü və yaşıl yarpaqlı tərəvəzlər kimi kalsiumla zəngin qidaların qəbulu tövsiyə edilir. D vitamini kalsiumun əmilməsini təmin edir, buna görə də günəş işığı və D vitamini ilə zənginləşdirilmiş qidaların istehlakı vacibdir. Mineral çatışmazlığına qarşı düzgün qidalanma diş çürüməsinə qarşı qoruyucu bir tədbir ola bilər.

Səhv qida seçimləri və onların dişlərə təsiri

Bəzi qidalar var ki, onlar xüsusilə dişlər üçün ziyanlıdır. Şəkərli və turşu tərkibli qidalar, yumşaq içkilər və şirniyyatlar kimi asidli qidalar diş minasına zərər verə bilər. Bu qidaların təkrarlı istifadəsi minanın əriməsinə və çürüklərin formalaşmasına səbəb olur. Eyni zamanda, quru meyvələr və ləpə qidalar kimi yapışqan qidalar dişlərin arasında asanlıqla qalır və uzun müddət ərzində bakteriyaların çoxalmasına imkan verir. Bu qidaların təmizlənməsi daha çətin olduğundan onların qəbulundan sonra dişlərin fırçalanması xüsusilə mühüm haldır. Alternativ olaraq, qida qəbulundan dərhal sonra su içmək, yapışqan qalıqların ağızdan təmizlənməsinə kömək edə bilər. Sağlam qidalanma və düzgün diş təmizliyi strategiyaları diş çürüklərinin qarşısını almaq üçün əsas amillərdir.

Stressin ağız sağlamlığına təsirləri

Stressin diş sağlamlığı üzərinə təsirləri tez-tez göz ardı edilir, lakin bu, çürüklərin formalaşmasında rol oynaya bilər. Stress altında olan insanlar adətən gərginliklərini azaltmaq üçün daha çox şirniyyat və karbohidratlı qidalar yeyirlər. Bu tip qidalar diş çürüməsini sürətləndirir. Bundan əlavə, stress zamanı salınan kortizol hormonu immunitet sistemini zəiflətdiyindən ağız boşluğundakı bakterial infeksiyalara qarşı müqavimət azalır. Stress həmçinin gecələri diş qıcırdatmaq kimi zərərli adətlərə səbəb ola bilər ki, bu da dişlərin aşınmasına və sınmasına yol açır. Stressi idarə etmək üçün məşğulluq və rahatlama texnikaları, fiziki aktivliklər və sağlam qidalanma əhəmiyyətlidir.

Diş çürüməsinin qarşısını alan yaşam tərzi seçimləri

Sağlam bir yaşam tərzi diş çürüməsinin qarşısını almaqda kritik əhəmiyyət daşıyır. Düzgün qidalanma, mütəmadi fiziki aktivlik və kifayət qədər su içmək kimi adi sağlamlıq tədbirləri ağız sağlamlığına da müsbət təsir edir. Alkoqol və tütün məmulatlarının istifadəsindən uzaq durmaq, diş sağlamlığı üçün əlavə mühafizə təmin edir. Tütün məmulatları dişlərin rənginin dəyişməsinə, diş əti xəstəliklərinə və ağız xərçənginə səbəb ola bilər. Sağlam yaşam tərzi təkcə dişlərinizə deyil, bütöv sağlamlığınıza fayda verəcəkdir.

Qoruyucu tədbirlər

Diş həkimliyi sahəsindəki texnoloji yeniliklər diş çürüməsinin qarşısını almaqda yeni imkanlar açır. Lazer üsulu diş çürüməsini erkən mərhələdə aşkarlamaq və müalicə etmək üçün istifadə edilir. Bu metodlar müdaxilənin dəqiq və az ağrılı olmasını təmin edir. Fluorid tətbiqi diş minasını gücləndirərək asit hücumlarına qarşı müqaviməti artırır. Peşəkar fluorid tətbiqi, xüsusilə uşaqlar üçün diş çürüməsi riskini kəskin şəkildə azaldır.

Ağız sağlamlığını qorumaq üçün gündəlik rutin

Gündəlik ağız sağlamlığı rutini diş çürüməsi ilə mübarizədə ən vacib amillərdən biridir. Dişləri hər yeməkdən sonra fırçalamaq, diş ipi istifadə etmək və ağız suyu ilə çalxalamaq plak və bakteriya yaranmasını azaldır. Diş fırçasının üç aydan bir dəyişdirilməsi və düzgün fırçalama texnikalarının öyrənilməsi, ağız sağlamlığını qorumaq üçün əhəmiyyətlidir. Mütəmadi peşəkar diş təmizliyi və yoxlamaları, çətin bölgələrdəki problemləri aşkar etmək və onların üzərində işləmək imkanı verir.

Nəticə

Bu məqalə, diş çürüməsinin başlıca səbəblərini və onların qarşısını almaq üçün mümkün yanaşmaları geniş şəkildə izah etməyə çalışdıq. Diş sağlamlığını qorumaq üçün düzgün rutinin yaradılması, mütəmadi peşəkar diş həkimi xidmətlərindən istifadə və sağlam qidalanma əsas tədbirlərdir. Ümid edirik ki, bu bilgilər oxucularımıza diş sağlamlığını qorumaqda kömək edəcək və daha sağlam bir həyat tərzinə yol açacaqdır.

 

0 şərh