Qızardılmış yeməklərin ziyanları nədir?

Hər birimiz ən azı bir dəfə qızardılmış yeməklərin dadına, doyulmazlığının təsirinə məruz qalmışıq. Bu yeməklər, xüsusən də fast-food məhsulları tez və rahat bir qidalanma seçimi kimi görünür. Lakin bu yeməklərin uzunmüddətli sağlamlığımız üzərindəki təsirləri həqiqətən nə qədər ciddidir? Bu yazıda qızardılmış yeməklərin insan sağlamlığına olan potensial təsirlərinə dair ətraflı məlumat verəcəyik. Qızardılmış yeməklər

Qızardılmış yeməklərin cazibədar dadı və çoxumuzu valeh edən xüsusiyyətləri nədir? 

Qızardılmış yeməklərin tərkibində əsasən yüksək miqdarda yağ və kalori olur. Bu, həm də dadının çox olmasının əsas səbəbidir. Qızardılmış yeməklər, adətən, doymuş yağlar və trans yağlarla zəngindir. Bu yağ növləri insan bədənində sağlamlıq üçün mənfi təsirlər yarada bilər. Məsələn, doymuş yağlar və trans yağların həddindən artıq istehlakı ürək-damar xəstəlikləri, tip 2 diabet və bəzi xərçəng növlərinin riskini artıra bilər. Qızardılmış yeməklər, həmçinin yüksək miqdarda xolesterin və duz ehtiva edir ki, bu da sağlamlıq üçün əlavə risklər yaradır.

Qızardılmış yeməklərin istehlakı ürək-damar sağlamlığına xüsusilə təhlükəlidir. Doymuş yağlar və xolesterinin yüksək miqdarı ürək-damar sisteminə ciddi zərər verə bilər. Bu, arterial tıxanma, yüksək qan təzyiqi və infarkt kimi ciddi sağlamlıq problemlərinə səbəb ola bilər. Həmçinin, bu yeməklərin yüksək kalori dəyəri səbəbiylə kilo alma və piylənmə riski də artır. Piylənmə isə öz növbəsində bir çox digər sağlamlıq problemlərinin, məsələn, 2-ci tip diabet, bəzi xərçəng növləri və osteoartrit kimi xəstəliklərin riskini artırır.

Qızardılmış yeməklərin metabolizm üzərindəki təsiri də narahatlıq doğurur. Yüksək yağ və kalorili yeməklər bədənin qan şəkərini idarə etmə qabiliyyətinə mənfi təsir göstərə bilər. Bu yeməklər yüksək kalorili olaraq qan şəkərini sürətlə artırır və bu, zamanla insulin müqavimətinə və nəticədə 2-ci tip diabetin inkişafına səbəb ola bilər. Metabolik sindrom kimi vəziyyətlər də qızardılmış yeməklərin həddindən artıq istehlakı ilə əlaqələndirilə bilər, bu da yüksək təzyiqi, yüksək xolesterin səviyyəsi və artmış qan şəkəri kimi sağlamlıq problemlərinə yol aça bilər.

Qızardılmış yeməklərin xərçəng riski ilə əlaqəsi də tədqiq edilmişdir. Bəzi tədqiqatlar qızardılmış yeməklərin istehlakının, xüsusən də mədə və bağırsaq xərçəngi riskinin artması ilə əlaqəli olduğunu göstərir. Bu əlaqə yüksək istilikdə yağda bişirilən yeməklərdə əmələ gələn bəzi kimyəvi maddələrin, məsələn akrilamid və polisiklik aromatik hidrokarbonların (PAH) səbəb olduğu fikirləşilir. Bu kimyəvi maddələr yeməkləri yüksək istilikdə bişirdikdə əmələ gəlir və xərçəngin inkişafı üçün potensial risk faktorları hesab edilir.

Qızardılmış yeməklərin sağlamlıq alternativləri

Sağlam qidalanma alternativləri qızardılmış yeməklərin yerini ala bilər və sağlamlığımız üçün daha yaxşı seçimlər təklif edə bilər. Buğda bişmə, qaynadılma ya da buxarda bişirmə kimi sağlam bişirmə metodları yeməklərin dadını qoruyur, eyni zamanda sağlamlıq üçün daha yaxşı seçimlərdir. Məsələn, buxarda bişirilmiş tərəvəzlər və qaynadılmış toyuq ətindən hazırlanmış yeməklər qızardılmış yeməklərin əvəzinə istifadə edilə bilər. Bu yeməklər daha az kalorili və sağlam yağlarla zəngindir, həmçinin lif və vitaminlərlə doludur.

Bu metodların tətbiqi qan şəkəri və xolesterin səviyyələrini daha yaxşı idarə etməyə, ürək-damar sağlamlığını qorumağa və ümumi bədən çəkisini nəzarətdə saxlamağa kömək edir. Həmçinin, bu sağlam bişirmə metodları xərçəng riskini azaltmağa da kömək edə bilər, çünki bu üsullarla bişirilən yeməklərdə yüksək temperaturdan qaynaqlanan zərərli kimyəvi maddələrin əmələ gəlmə ehtimalı daha azdır.

Qızardılmış yeməklərin psixoloji təsiri

Qızardılmış yeməklərin psixoloji təsirləri də önəmlidir. Bu yeməklər bəzən stress və ya emosional yeyinti ilə əlaqələndirilir. Emosional yeyinti insanların stress, qəm-kədər, yalnızlıq və ya digər emosional səbəblərdən qidalanmanı dəyişdirməsidir. Bu vəziyyətdə insanlar tez-tez yüksək kalorili, yağlı və şirin qidaları, məsələn qızardılmış yeməkləri axtarır. Bu, müvəqqəti olaraq rahatlıq hissi verə bilər, lakin uzunmüddətli sağlamlıq üçün mənfi təsirlər yarada bilər.

Bu təsirləri azaltmaq üçün sağlam qidalanma vərdişləri qurulmalıdır. Sağlam və müvazinətli qidalanma emosional sağlamlığı da dəstəkləyir. Məsələn, lifli və zülallı qidalar uzunmüddətli enerji təmin edir və emosional yeyinti hisslərini azaldır. Həmçinin, fiziki aktivlik və stressi idarə etmə üsulları, məsələn meditasiya və dərin nəfəs alma texnikaları emosional yeyintinin qarşısını almağa kömək edə bilər.

Uşaqlar arasında qızardılmış yeməklərin populyarlığı xüsusilə narahatlıq doğurur. Uşaqların sağlam inkişafı üçün sağlam və düzgün qidalanma vacibdir. Qızardılmış yeməklərin həddindən artıq istehlakı uşaqların sağlamlığı üçün mənfi təsirlər yarada bilər. Bu, piylənmə, tip 2 diabet və ürək-damar xəstəlikləri kimi sağlamlıq problemlərinin inkişaf riskini artırır. Uşaqlarda sağlam qidalanma vərdişlərinin təşviqi onların gələcək sağlamlığının əsasını qoyur. Valideynlər uşaqlara sağlam qidalanma və fiziki aktivliyin əhəmiyyətini öyrətməlidirlər.

Yekun

Qızardılmış yeməklərin ziyanları haqqında məlumatlı olmaq sağlam qidalanma qərarları verməyə kömək edir. Sağlam qidalanma vərdişlərinin təşviqi fiziki aktivlik və stressi idarə etmə üsulları ilə bərabə bizim uzunmüddətli sağlamlığımız üzərində böyük təsir göstərir. Qızardılmış yeməklərdən məhdud istifadə etməklə və sağlam alternativlərə yönlənməklə biz öz sağlamlığımızı və sevdiklərimizin sağlamlığını qoruya bilərik.

 

0 şərh