Turizmdə Qida Sektoru

  • Turizm
Turizmdə qida sənayesi
    Turizm məhsulunun tərkibində qidalanma vacib xidmət sayılmır, lakin insanın bioloji varlıq olduğunu nəzərə alsaq, onun olduğu hər yerdə bu fizioloji tələbatını ödənməlidir. Əksər mehmanxanaların öz şəxsi qida xidmətləri göstərən müəssisəsi olur. Lakin bəzilərində bu xidmətlər göstərilmir va ya yalnız səhər yeməyi ilə kifayətlənilir. Bu tip mehmanxanaların yaxınlığında mütləq qida müəssisələri fəaliyyət göstərməlidir.
   Aşağıda turistlərə daha çox xidmət göstərən qida müəssisələrə baxaq:
Davamı →

Korvinus Universitetinin rəsmisi Doris Kestheyi: Azərbaycandan olan tələbələrimiz əsasən çox çalışqandırlar

1. Hörmətli Doris xanım, özünüzü oxuculara təqdim edin, zəhmət olmasa.

Mənim adım Doris Kestheyidir. Mən, Budapeştin Korvinus Universitetinin Biznes Administrasiyası fakültəsinin Beynəlxalq Təhsi Proqramları Ofisinin sədriyəm. Mən, ingilis dilində tədris olunan proqramları idarə edən ofisin gündəlik işinə cavabdeh olan şəxsəm.

2.Budapeştin Korvinus Universitetini 3-4 cümlə ilə necə təsvir edə bilərsiniz?

Budapeştin Korvinus Universiteti biznes administrasiyası, iqtisadiyyat, sosial elmlər və kənd təsərrüfatı elmləri sahəsində Macarıstanın ən qabaqcıl universitetlərindəndir. Altı fakültəsində 16000-dən çox təhsil alan tələbəsi və 500-dən çox tam ştatlı və 200-dən çox yarım ştatlı müəllimləri olan universitetimiz Mərkəzi və Şərqi Avropanın ən tanınmış ali təhsil müəssisələrindən biridir. Universitetin 2 kampusu var: Peşt (Közgaz) kampusunda Biznes administrasiyası, İqtisadiyyat, Sosial elmlər fakültələri, Buda Kampusunda isə Qida elmləri, Bağçılıq elmləri və Landşaft memarlığı fakültələri yerləşir. Universitetdə görülən işlərə həmçinin akademik və beynəlxalq tədqiqat layihələri də daxildir. Altı fakültəsi olan universitetimiz əcnəbilərə iqtisadiyyat, biznes, bağçılıq elmləri, landşaft memarlığı, qida elmləri və sosial elmlər üzrə bakalavr, magistratura və doktorantura təhsil proqramlarını təklif edir. Bütün tələbələrinin təxminən 12%-i əcnəbilər olan Korvinus Universiteti müxtəlif mədəniyyətlərdən gələnlər üçün ideal görüş nöqtəsidir. Beynəlxalq səviyyədə qəbul edilən  ali məktəbimiz bir çox beynəlxalq akkreditasiyalara sahibdir, ona görə də həm təhsil, həm də tədqiqat sahələrində yüksək qiymətləndirilir. Bununla yanaşı, Korvinus Universiteti çox sayda Macarıstan və digər ölkələrin biznes və siyası liderlərini yetişdirən ali məktəblərdən hesab olunur.

3.Digər Macarıstan və Avropa universitetləri ilə müqayisədə sizin universitetin üstün cəhətləri hansılardır?

• 90-cı illərin əvvələrindən ingilis dilli proqramların əsası qoyulub, elə o vaxtdan da Korvinusun diplomu bütün dünyadakı əmək bazarında qəbul edilir və qiymətləndirilir. Buna görə də Korvinus təkcə Macarıstanda deyil, Mərkəzi və Şərqi Avropada qabaqcıl biznes və iqtisadiyyat universitetidir;

• Məzunlarımız dünyada 85-dən çox fərqli ölkədə yaşayır və işləyirlər;

• Korvinusda təhsil alan tələbələr həqiqi beynəlxalq mühitdə təhsil alırlar, daimi tələbələrimizlə yanaşı hər il 50-yə yaxın fərqli ölkədən gələn 1000-ə yaxın əcnəbi tələbə Korvinusda bir semester ərzində ingilisdilli proqramlardakı digər tələbələrlə eyni dərslərdə iştirak edirlər;

• Təhsil proqramlarının müəllimləri öz sahələrində ölkə daxilində və beynəlxalq biznes dünyasında böyük təcrübəyə malik yüksək dərəcəli, tanınmış mütəxəssislərdir;

• Bir çox fərqli ölkələrədən olan müəllimlərlə beynəlxalq fokusa malik olmağımız;

• Müasir resurs və imkanlarımız;

• 40-dan çox fərqli ölkədə 300-dən çox ali təhsil müəssisələrində ölkədən kənar bir və ya iki semestrlik təhsil imkanları (mübadilə proqramları);

• Təhsil aldıqları zamanı yarana biləcək hər hansı problemləri həll etmək üçün tələbələrə yardım edən professional idarəçilik komandamız;

• Məzunlar təhsillərini davam etdirmək üçün magistratura və ya doktorantura dərəcəsini seçə və ya qiymətli işçilər kimi əmək bazarına girə bilərlər.

4. Sizin universitet əcnəbi tələbələrə hansı proqramları təklif edir və tədris dili hansıdır?

Korvinus Universiteti macar dilində bir sıra bakalavr, magistratura və doktorantura pillələrində proqramlar təklif edir. Bundan başqa Korvinusda təhsil almaq istəyən əcnəbi tələbələr üçün bir çox sayda ingilis dilli proqramlar da təklif olunur və bütün dərslərdə işçi dilimiz ingilis dilidir.

Bakalavr pilləsində təklif olununan ingilis dili proqramlar aşağıdakılardır:

Biznes Administrasiyası Fakültəsi:

Biznes və İdarəçilik (EPAS/EFMD tərəfindən beynəlxalq akkreditasiya alınıb)

Beynəlxalq Biznes

İqdisadiyyat Fakültəsi:

Tədbiqi İqtisadiyyat

Sosial Elmlər Fakültəsi:

Kommunikasiya və Media Elmləri

Beynəlxalq əlaqələr

Sosiologiya

Çoxsaylı magistratura və doktorantura pillələri üçün təklif edilən İngilis dilli proqramlarla maraqlananlar bu saytdan baxa bilərlər: az.study-hungary.com/universitetler/corvinus-university

5. Yuxarıda qeyd etdiyiniz proqramlara müraciət etmək istəyən tələbələr üçün Hazırlıq Proqramları varmı?

Bəli, iki hazırlıq proqramımız var. Bir proqram Biznes Administrasiyası və İqtisadiyyat fakültələri üçün tələbələrin hazırlığında ixtisaslaşıb, digəri isə Sosial Elmlər fakültəsinin ingilis dilli bakalavr proqramı üçün müraciət edənləri hazırlayır. Hər ikisində ingilis dili və riyaziyyat tədris olunur, bununla belə bu proqramların fokusları fərqlidir və ərizəçinin hansı proqrama müraciət etmək istəyindən asılıdır.

6. Bizə Universitetin kampusu haqqında məlumat verə bilərsinizmi?

Korvinusun iki kampusu var. Biri, şəhərin Buda hissəsindədir (keçmiş Bağçılıq Universitetinin fakültələridir), digəri isə Peşt hissəsində (şəhərin mərkəzindən cəmi bir neçə dəqiqəlik məsafədə) yerləşir (Biznes Administrasiyası, İqtisadiyyat  və Sosial Elmlər Fakültələri buradadır). Peşt Kampusunun bir-birinə yaxın 3 binası var və orada Universitetin bütün obyektləri yerləşir (mühazirə zalları, seminar otaqları, IT mərkəz, kompüter otaqları, kitabxana və s.).

7. Tələbələrinizin təhsil haqqları, yataqxana qiyməti və digər yaşayış xərcləri necədir?

Dərəcə proqramlarının qiymətləri tədris edilən təhsil proqramından asılı olaraq hər semestri 2000 avrodan 3000 avroyadəkdir (bakalavrda proqramlar 6 və ya 7 semestri davam edir). Yerləşmə (qalmaq) xərcləri yerindən və şəraitindən asılı olaraq bir nəfər üçün hər ay 300 avrodan 450 avroyadəkdir. Kifayət qədər aşağı qiymətə yataqxana otaqları əcnəbi tələbələr üçün təşkil edilsə də, onların sayı məhduddur və tələbələr çox vaxt öz yoldaşları ilə universitetin yaxınlığında mənzillər kirayə götürürlər. Yaşayış xərcləri insanın ehtiyacları və tələblərinə əsasən təxminən hər ay 300 avro təşkil edir.

8. Potensial tələbələr üçün hər hansı təqaüd və ya endirimləriniz varmı?

Bəzi ölkələrdən olan tələbələr Korvinusdakı təhsil illəri zamanı “Stipendium Hungaricum” Təqaüdünə müraciət edə bilərlər. Əlavə olaraq, illik təhsil haqlarının ödənilməsində Korvinus Universiteti “Korvinus Kompensasiya Proqramını” təklif edir. Bu proqram çərçivəsində müəyyən akademik dərəcə ortalamasına nail olan tələbələrin ödəniş haqlarının bir hissəsinə endirim edilir. Edilən endirim nail olunan akademik ortalamadan asılıdır.

9. Yeni tələbələri cəlb etmək üçün Korvinus Universitetinin və onun hazırlıq məktəbinin hal-hazırki və yeni məqsəd qoyduğu ölkələr hansılardır?

Hal-hazırda əsasən tələbələrimiz Mərkəzi və Şərqi Avropa, Şərqi və Orta Asiya regionlarındandır, bununla belə Avropa İttifaqından, həmçinin, Amerika qitəsi ölkələrindən də proqramlarımızda təhsil alan kifayət qədər saytda əcnəbi tələbələr də var. İngilisdilli proqramlarımızın məqsədi tələbə heyətimizi bacardıqca daha beynəlxalq və çoxsəpkili etməkdir.

10. Sizin Azərbaycandan da tələbələriniz var. Bizim gənclik haqqında təəsüratınız necədir?

Digər ölkələrdən gəlmiş tələbələrimiz kimi Azərbaycandan olan tələbələr də əsasən çox çalışqandırlar. Onlar təhsillərinə ciddi yanaşsalar, uğurlu beynəlxalq karyeraya sahib ola bilərlər.

11. Azərbaycanda nümayəndəliyiniz və ya qəbul vasitəçiniz varmı?

Bəli, Azərbaycandakı bizim tərəfdaşımız “Study in Hungary” xidmətidir (www.study-hungary.com).

Mənbə: dailynewshungary.com/doris-keszthelyi-english-programs-of-corvinus-university-of-budapest-aim-to-make-their-student-body-as-international-as-possible/

 

 


Davamı →

Əyləncə turizmi

Latınca “Entertain” sözündən götürülən əyləncə sözünün mənası “tutmaq” deməkdir. Əyləncə əsasən boş vaxtın parçasıdır. Dünyada hər gün bir çox insanın boş vaxtı var. İnsanlar bu zamanı aktiv keçirmək istəyirlər və çox vaxt əyləncə turizminə müraciət edirlər.
Əyləncə sənayesi XX əsrin əvvəllərindən etibarən meydana çıxmışdır. Onda əsas irəliləmə II Dünya müharibəsindən sonrakı dövrə təsadüf edir. 1930-1940-cı illərdəki ekonomik böhranı, o zaman keçirdikləri qaranlıq günləri unutmaq üçün adamlar müxtəlif əyləncə vasitələrindən istifadə etmişlər. Son illərdə də əyləncə turizmi daha da inkişaf etmişdir.
Davamı →

Exceli 55 dərsə necə öyrənmək olar?

Bildiyiniz kimi muasir iş həyatında bir sıra proqramlar var ki, Onlar üzərində üstün biliklərə sahib olmaq həm məhsuldarlığımızı artırır, həm də qərar vermə prosesinin sürətlənməsinə effektli şəkildə təsir edir. Biz də INNAB komandası olaraq Exceli 0-dan mükəmmələ doğru online şəkildə öyrətməyi qarşımıza hədəf qoyduq. Məqsədimiz vaxtları məhdud olan şəxslərə bu imkanı yaratmaqıdır. Tədris PULSUZDUR və video şəklindədir. Hər dərsin sonunda biliklərinizin yoxlanılması üçün testlər əlavə olunmuşdur. Ayın tək günləri günün ikinci yarısında bu saytda yeni dərslər və testlər yerləşdirilir. Yekun nəticəsi ən yüksək olan oxuyucumuza komandamız tərəfindən oxumağı təşviq etmək məqsədi ilə Kindle E Book hədiyyə ediləcəkdir. Yekun nəticəyə hər dərsin sonundakı testlərin ortalaması (30%), həm də tədrisin sonundakı yekun imtahan (70%) təsir edir. Yekun imtahan nəticəsində müvafiq sertifikatla da təmin ediləcəklər.

BİLİK PAYLAŞDIQCA ARTAR


Davamı →

Qruplar haqqında məlumat

İnsan cəmiyyət daxilində doğulub yaşayır. Hər bir fərd nəinki bioloji, eyni zamanda sosial irsə sahib olub, konkret mühitdə və cəmiyyətdə mövcud yaşayış tərzini, görüşləri, adət və ənənələri təkrar edir. Bu baxımdan hər bir şəxs konkret cəmiyyətin məhsulu, öz dövrünün övladıdır. Burada insan birliyi xüsusi rol oynayır. Əgər insan tək, tənha yaşasaydı nə onun bir şəxsiyyət kimi formalahması, nə də öz tələbatlarını ödəməsi işi istənilən səviyyədə gedə bilməzdi. Məhz buna görə də bəşər tarixində insanlar daima müəyyən qruplarda birləşir və fəaliyyət göstərirlər.

Bəs hər cür insan birliyini qrup adlandırmaq olarmı? Qrupları səciy­yələndirən əsas amillər nədən ibarətdir? Bu kimi suallara cavab vermədən qruplar, onların rolu və funksiyalarını da düzgün dərk etmək mümkün deyildir.

Hər şeydən əvvəl hər cür insan birliyini, məsələn, təsadüfən avtobusda, metroda, küçədə birgə gedən adamları qrup adlandırmaq düzgün deyildir. Bu adamlar fiziki cəhətdən birləşmiş fərdlər olmaqla, bir-birlərinə qarşılıqlı təsir göstərmirlər. Hər hansı bir insan birliyini qrup adlandırmaq üçün həmin adamların vahid məqsəd uğrunda birgə fəaliyyətə girişməsi tələb olunur. Bu cür ümumi mənafe və birgə fəaliyyət olmadıqda insanların birliyinin son məqsədi də məlum olmur. Bu cür təsadüfi birləşmədə insanların bir-birinə qarşılıqlı təsiri, onların bir-birini qavraması halları da aradan çıxır. Bu baxımdan görkəmli amerika psixoloqu D.Mayersin qrupa verdiyi tərif diqqəti cəlb edir. «Qrup bir-birinə qarşılıqlı təsir göstərən, bir-birinə uzun müddət təsir göstərməklə özlərini «biz» kimi qavrayan iki və daha artıq insan birliyidir». Məhz buna görə də qrupları sosial mənsubiyyətə, birgə fəaliyyətin və ünsiyyətin xarakterinə görə birləşən insan birliyi kimi səciyyələndirmək lazım gəlir.  


Ardı →

Mənlik Şüuru haqqında öyrənək

İnsanın bir şəxsiyyət kimi formalaşmasında onda mənlik şüurunun inkişafı xüsusi rol oynayır. Mənlik şüurunun  formalaşması insana özü haqqında təsəvvürlərini, özünün zahiri görkəmini, əqli, mənəvi, iradi keyfiyyətlərini qiymətləndirmək imkanı verir. Bu baxımdan mənlik şüuru insanın özünü şəxsiyyət kimi tanıması və dərk etməsi prosesindən ibarətdir. Psixoloji ədəbiyyətda «mənlik şüuru» dedikdə insanın özünün tələbat və qabiliyyətlərinə, fikir və hisslərinə, davranış və fəaliyyət motivlərinə şüurlu münasibəti nəzərdə tutulur. İnsan başqa adamlarla qarşılıqlı əlaqə və ünsiyyət prosesində özünü ətraf mühitdən ayırır, özünü fiziki və psixi cəhətdən dərk etməyə başlayır, bir növ öz «mənini» başa düşür, anlayır. Öz məni haqqında subyektiv təəssürat ilk növbədə onda ifadə olunur ki, insan özünün hazırda, keçmişdə və gələcəkdəki eyniliyini anlayır.

İnsanın öz «mənini» kəşf etməsi şəxsiyyətin uzun­müddətli inkişaf prosesinin nəticəsidir. Bunun əsası bir növ hələ körpəlik dövründən qoyulur. Hələ üç yaşlı uşaqda özü haqqında təsəvvür yaranmağa başlayır. Bu dövrdə uşaq «mən» kəlməsini işlətməklə özünün müstəqilliyə olan meylini büruzə verir. Onda mənlik şüurunun ibtidai forması müşahidə olunur. Uşağın öz «mən»ini  kəşf etməsi   sonrakı dövrdə – yeniyetməlik və ilk gənclik yaş dövründə özünü daha aydın göstərir. Yeniyetmədə özünə, öz şəxsi həyatına, şəxsiyyətinin xüsusiyyətlərinə marağın yaranması onda özünüqiymətləndirmə tələbatı, özünü başqaları ilə müqayisə etmək meyli yaradır. Nəticədə yeniyetmə özü üçün  öz «mən»ini bir növ kəşf edir. İlk gənclik dövründə məktəblilərdə böyüklük hissi yüksəlir. Onlar özlərinin artan imkanlarını dərk etməyə başlayırlar. Bu dövrdə məktəblilərdə mənlik şüuru, özləri haqqında təsəvvürləri dəyişir. Oğlan və qızlarda mənlik şüurunun məzmunu dəyişir, özləri haqqında təsəvvürləri artır. Onlar özlərinin xarici görkəmini, simalarını tamamilə yeni şəkildə qavramağa başlayırlar. Bütün bunlar böyük məktəblilərdə «mən» obrazının formalaşmasına gətirib çıxarır. «Mən» obrazının əsasını insanın özü haqqında bilikləri təşkil edir. «Mən» obrazında insanın öz-özünə münasibəti də xüsusi yer tutur. İnsan öz özünə başqalarına bəslədiyi kimi münasibət göstərə bilər, hörmət və ya nifrət edər, sevər və ya zəhləsi gedər, hətta özünü anlaya və anlamaya bilər.  


Ardı →

Şəxsiyyət haqqında anlayış

Müasir psixologiyada şəxsiyyət problemi. Şəxsiyyət problemi elmin müxtəlif sahələrində çalışan alim və mütəfəkkirlərin illərlə diqqət mərkəzində dayanan mühüm problemlərdən biri olmuş və müasir dövrdə də öz aktuallığını saxlamaqdadır. Müasir psixologiyada şəxsiyyət, onun fəallığı, formalaşması, strukturu kimi məsələlər, ümu­miyyətlə şəxsiyyət anlayışının mahiyyəti barədə müxtəlif fikirlər irəli sürülür. Bu bir daha həmin problemin mürəkkəb və çətin olduğunu təsdiq edir.

İnsanlar təkcə gözlərinin rənginə, səslərinin tembrinə, barmaq izlərinə və s. görə deyil şəxsiyyətlərinin xarakte­ristikasına görə də bir-birlərindən fərqlənirlər. İnsanları göz­lərinin rənginə, səslərinin tembrinə və ya digər biofiziki xüsusiy­yətlərinə görə xarakterizə etməyə nisbətən onları bir şəxsiyyət kimi xarakterizə etmək olduqca çətindir. Şəxsiyyət anlayışı mürəkkəb anlayışdır. Onun adekvat şəkildə anlaşılmasının çətinliyi bir sıra amillərlə bağlıdır. Həmin mühüm amillərdən bir neçəsini nəzərdən keçirək.


Ardı →

Dırnaqların rəngi ilə xəstəliyi müəyyən etmək olar

Amerikalı elm adamlarının araşdırmaları nəticəsində məlum olub ki, dırnaqların rəngi bəzi xəstəliklərin göstəricisidir. Belə ki, dırnaqlardakı ağlıq hepatitin, sarı, qalın və yavaş uzanan dırnaqlar ağciyər xəstəliklərinin, dib qismi ləkəli sarı dırnaqlar diabetin, yarısı çəhrayı, yarısı ağ rəngli dırnaqlar böyrək xəstəliklərinin əlamətidir. Dırnaq dibləri çox tünd çəhrayı ya da qırmızı rənglidirsə, bu, ürək xəstəliyinin göstəricisidir. Dırnaqlarda soyulma revmatizm əlamətini, dırnaqların alt qismində qırmızı ləkələr varsa, dəri vərəmi ehtimalı göstərir. Dırnağın alt qisimində tünd ləkələr varsa, dəri xərçənginə tutulma ehtimalı var. 

Dırnaqların tam yenilənməsi əllərdə 3-4 ay, ayaqlarda 6-8 aya başa gəlir. Hamilə qadınların və dırnaqlarını yeyənlərin dırnaqları yavaş uzanır. Bəzi vitaminlərin əskikliyi, həddindən artıq yorğunluq, artıq zəiflik, düzgün qidalanmama, bəzi dərman zəhərlənmələri isə dırnaq uzanmasını yavaşada bilər. 

Sağlam bir dırnaq parlaq, hamar səthli, elastik və xarici faktorlara müqavimətlidir. Bədəndəki dəyişik xəstəliklər, fiziki faktorlar, dərmanlar, birbaşa dırnaqları tutan xəstəliklər dırnaqlarda problemlərə səbəb ola bilər. Bu problemlər dırnaqlarda estetik qüsurlar meydana gətirməklə yanaşı, dırnaqların funksiyalarını da pozur. 

Tibbi estetik uzman Nuran Əliyeva Kabakçının sözlərinə görə, rəng dəyişiklikləri dırnaqlar üçün çox əhəmiyyətlidir. Belə hallarda bu problem xəstəlik əlaməti olaraq araşdırılmalıdır. "Çox zaman pasiyentlər dırnaqların ağarmasından şikayət edirlər. Bunun konkret səbəbi bilinməsə də, buna göbələk xəstəlikləri, dərmanlar və ya kimyəvi maddələr, vitamin əskiklikləri və manikür zamanı zədələnmələr səbəb ola bilər". 

Həkim bildirir ki, dırnaqların narıncı rəngə çalması sədəf xəstəliyinin, sarı rəngə çalması isə göbələk xəstəlikləri, eləcə də bəzi dərmanlarla əlaqədar ola bilər. Siqaret çəkənlərdə də dırnaqlar sarı rəngə çala bilər. Bu, siqaretin tüstüsündən əmələ gələn ləkələrdir. Bəzən isə dırnaqlar mavi və ya qara rəng alır. Həmsöhbətimizin sözlərinə görə, hormonil preparatlar və ağır dərman qəbul edənlərin dırnaqlarının rəngi çox zaman belə olur. «Dırnaqlarda qara ləkələnmələr kiçik hissələri əhatə edirsə, öncə ağla dırnaqaltı ətlərin qanaması gəlir. Amma bu ləkələnmələr melanoma adlı təhlükəli xərçəng növünün əlaməti ola bilər. Ləkə dırnaqla birlikdə irəli gedirsə, bu, ət qanamasıdır. Yox, əgər dırnaq uzanır, ləkə isə yerində qalırsa, mütləq həkimə müraciət etmək lazımdır» deyən həkim hesab edir ki, dırnaq üzərində uzununa qara xətlər də dərman istifadəsinin əlaməti ola bilər. Dediyinə görə, dırnaq uclarındakı kiçik, qara xətlər isə səthi qanamalara bağlıdır ki, bu da çox zaman zədələnmələr zamanı meydana gəlir. 

Ən çox müşahidə edilən dırnaq xəstəliklərindən biri də dırnaqların qalınlaşıb, kobudlaşmasıdır. Bu zaman dırnaqlar qalınlaşır, quruyur, sərtləşir, parıltısını itirir və asan qırılır. Bu əlamətlər göbələk xəstəliyinə məxsusdur və çox zaman ayaq dırnaqlarında baş verir. Həkim bildirir ki, göbələk xəstəliyi yoluxucudur və qayçı, corab və s. bu kimi alətlərin istifadəsi zamanı keçə bilər. 

N.Kabakçının dediyinə görə, dırnaqların qırılma səbəbləri müxtəlif ola bilər. Belə ki, dırnaqlar B7, A, D vitaminlərinin və dəmir, maqnezium, kalsium və sink çatışmazlıqları zamanı qırılır. Genetik və ailəvi səbəblər, xüsusilə zülal zəifliyi, dırnaqların hava almaması, davamlı lak istifadəsi və aseton da dırnaqların qırılmasına səbəb ola bilər. 

Müsahibimiz dırnaq qırılmasının qarşını almaq üçün zülal tərkibli qidaların qəbulunu məsləhət görür. Bundan əlavə, ərik, kök və üzüm şirəsi içmək də bu problemin arada qalxmasına yardım edir. 

Bəzi insanların dırnaq yemə kimi mənfi vərdişləri olur. Dırnaq yemək insanda müxtəlif ağır xəstəliklərin yaranmasına səbəb ola bilər. Dırnaq yemək bəzilərində vərdiş halını alsa da, bunun da özünəməxsus səbəbləri var. İnsanlar əsəbi, gərgin, çətin və ac olduqları zaman dırnaq yeməyə üstünlük verirlər. 

Bəzən qadınlar dırnaqları uzanmadığından, süni dırnaqlara və ya süni yolla uzadılan dırnaqlara üstünlük verirlər. Manikür ustası Səadət Səlimovanın sözlərinə görə, müasir zamanda dırnaqlar müxtəlif səbəblərdən quruyub, qırıldığı üçün qadınlarımız süni dırnaqlara, daha doğrusu, dırnaqların uzadılmasına üstünlük verirlər. «Biz buna protez dırnaq da deyirik» deyən S.Səlimova protez dırnaqların təbii dırnaqlar kimi olub, heç bir narahatlıq yaratmadığını bildirib. Onun dediyinə görə, süni dırnaqlar ayda bir dəfə manikür etdirilməli, səliqəyə salınmalıdır.
Davamı →

“Bir zənglə bir ömrü uzatmaq olar”...

 

 

DƏYƏRLİ ŞAİRİMİZ ÇİNGİZ ƏLİOĞLUNUN DOĞUM GÜNÜNƏ

 

...Anlayıb, hiss edib, duyaraq yaşamağın çox əzabları var. Odur ki, təkcə yaşadığı məkanın yox, həm də dünyanın dərdi ilə yaşayan şairin qafasında həmişə bir qəzavü-qədər sevdası dolanar.

“Şair ürəyindən keçir Yer oxu” söyləyən şair, əməkdar incəsənət xadimi Çingiz Əlioğlunun ayın 29- da doğum günüdür. Onu tanıyandan bu günədək nədənsə doğum gününü heç vaxt təbrik etməmişəm. Nəhayət bu gün  çoxlarının sadəcəbir şair kimi tanıyıb sevdiyi mənim üçün isə həm də olduqca xeyirxah, çətin anlarımda diqqət və qayğısını hiss etdiyim Çingiz müəllimi ürəyimdən gələn bir yazı ilə təbrik etməyi düşündüm.  Odur ki, məndən xeyli uzaqda olan, tanımadığım, oəvvəlki, gənclik illərindən başlayaraq şairin kitablarını vərəqləməyə başladım. Üz tutduğum yaxınlıqdakı kitabxanada sənətkarın beş kitabı var idi və onların hamısını evə götürdüm. Tanışlığa 1978-ci ildə “Gənclik” nəşriyyatında çap edilmiş“Soraqladı sevgi məni” adlı kitabdan başladım. Məlum oldu ki, bu, şairin “Nikbinlik”, “Vağzallar, yollar” adlı kitablarından sonra işıq üzü görən üçüncü kitabıdır. Kitabda hamıya deməyə sözü olan şairin şeirlərindən elimizin-obamızın havasıdoldu könlümə, ümumiyyətlə bu işıqlı duyğular, yaşantılar mənə çox doğma gəldi. Bu saf könüldən gələn boyasız, tər-təmiz düşüncələrə, xoş arzulara və ən əsası sevgiyə bükülmüş şeirlər oxucunu özünə elə çəkir ki, az qala birnəfəsə hamısınıoxumaq istəyirsən. Ondan ki:

 

Gəzib dolaşdığım bu şehli yaylaq

Sevgi sərgisidi, məhəbbət köşkü.

 

...Bir yanar tonqaldı –tufana düşüb

Közərir köz kimi xalı bu sazın.

Hər teli bir qulac işıqdır, oddur

Tutuşub alova qolu bu sazın.

 

Bütün varlığıyla torpağa, milli yaddaşa və xalqın mənəvi sərvətlərinə bağlı olan şairin şeirlərində nələr yoxdur. Saz, kaman, qaval, tütək vəs. qədim musiqi alətləri, el nəğmələri, layla, bayatı nəfəsi şeirlərin canına hopub sanki oxucunuonun kimliyi ilə tanış edir. Düşünürəm ki, bir əcnəbi vətəndaş bu şeirləri oxusa mənəvi sərvətlərimizlə əməlli-başlı tanış ola bilər.

“Ağaclar torpağın qanadlarıdır” söyləyən şair həm də bir təbiət aşiqidir. Meşə, çəmən, dəniz, yağış, külək, ulduz və s. bu şeirlərin dilində ayrı bir gözəllik tapır.

Bu meşənin yaddaşında qala biləydim

 

Və ya

 

Yorulsam bir axşam,

tükənsə sözüm, səsim

Dönüb bir şam ağacına

Bu yerlərə qayıdacağam.

 

...və bu cür istiqanlı şairi kim və kimlər incidib görəsən?

 

...Mənim gözlərimə siz açıq baxın

Sözün qiyməti yox sözlər nə gərək

Məni az incidin yandırıb-yaxın

Doğmalıq istəyir bu kövrək ürək.

 

Amma “Arxamca daş atan olsa da nə qəm” deyib keçərək, cavan şair sözlə elə lövhələr yaradır ki:

 

Bir ovuc Vətən torpağı,

Bir duyum muğamat

Bir udum dağ havası,

Bir əlçim bulud

Bir yağım yaz yağışı

Bir əsim “xəzri”

Qədim xalçaların sirli naxışı

Abşeron göylərinin

Rəng qarışığı-

Səni mənə bağışlayıb....

 

Yazıb da haradasa, kimdənsə sınan qəlbinə məlhəm edir elə bil...

İkinci kitabı götürürəm. “Ömür ağacı”, 1980-ci ildə “Yazıçı” nəşriyyatında çap edilib. Sevgi şeirləri ilə doludur. Və o qədər təbii, səmimi qələmə alınıb ki, oxuduqca yeni bir məna, bir gözəllik tapırsan.

Bu şeirlər “Əzizim, biz necə oxşarıq indi”, “Sonuncu nəfəsim sənin adındı”, “Nəfəs almaq kimi bir şeydir məhəbbət”, “Bu ayrılıq bir dənizmiş hara üzüm?”, “Könlümün sorağı, gözümün şəhdi!” və başqa bu kimi ürəkdən gələn zərif, incəmisralarla doludur.

 

Haçandır mən sənə şeir yazmıram.

Yox, səni bir an da unutmamışam!

Unutmaq olarmı ürək sevəni?

Unutmaq olarmı hər saat, hər an

 

Səni düşünəni, yol gözləyəni!

Yox, səni bir an da unutmamışam!

 

Yaxud da

 

Bu boyda səadət, bu boyda sevinc,

Bu kövrək qəlbimə sığışa bilmir.

Gözlərim öyrəşib, nə edim gözəl,

Gözlərim gözündən yığışa bilmir.

 

Və bir də şairin

 

Vaxt tapa bilmirik dosta zəng edək,-

Bir zənglə bir ömrü uzatmaq olar...

 

– bəndi çox xoşuma gəldi.

 

 Bu da 1983-cü ildə “Yazıçı” nəşriyyatında çap olunmuş “Alnından ay doğan adam” kitabı. Digər kitablarından fərqli burada ön söz də verilib. “İstedad+zəhmət+dözüm” adlı ön sözün müəllifi unudulmaz Rəsul Rza yazır ki, şair birxarakter şeirindən də də tanına bilər. “Çingizin misralarında bu sadəliyi ilə mürəkkəb və dərin, geniş və düşünümlü olan sətirlərin orijinal ifadəsi, dadı, duzu ilə bərabər işığı başqa yöndən salınmış fəlsəfi tutumlu, lirik, düşündürücü rəngləri dəvardır”...

Deyirlər, şair odur ki, oxucu onun yazdıqlarında özünü tapır. Bu baxımdan Ç.Əlioğlunun şeirlərində o qədər özünü tapmalı anlar, mənalar var ki...

 

Özümü itirən anlarım olur.

Naqafil bir sözdən, nadan bir sözdən.

Bir axmaq baxışdan, şit bir gülüşdən

Özümü itirən anlarım olur

Danışa bilmirəm nitqim tutulur...

 

Doğrudan da, mən heç vaxt həmin o naqafil anlarda adamın cavabını verə bilmirəm. Tutulub qalıram və heç vaxt bunun sirrini tapa bilməmişəm.

 

Yükləyin bu yazı trolleybusa,

Metro qatarıyla daşıyın barı.

Alça çiçəyilə çiçəkləsin qoy

Şəhərin toz basmış tramvayları.

 

Bu da, dünyanı bir yaz kimi görmək istəyi, üzlərdə-gözlərdə bir çiçək təbəssümü...

Əlimdəki dördüncü kitab isə 1993-cü ildə “Şərq-Qərb” nəşriyyatında çap edilib. “Gün keçdi” adlı bu kitabın ön sözünün müəllifi filologiya üzrə fəlsəfə doktoru Arif Əmrahoğludur. Arif müəllim “Əzizdir keçdiyim bu əzablı yol mənə” adlıyazısında belə bir qənaəti söyləyir. “Şairi şəxsən və yaxından tanıyanlar poeziyasının heyrətamiz dərəcədə özünə bənzədiyini təsdiq edə bilərlər.Onun poeziyası da şəxsiyyəti kimi mədəni, abırlı və səliqəlidir, uşaqvari təmizliyini vəsadəlövhlüyünü, qədərini keçməyən çılğın romantikliyini qoruyub saxlayır, ən başlıcası isə təmənnasız və iddiasızdır”.

“Sözündən, gözündən tanınır şair” deyən 50 yaşlı şair dünyaya “unutma məni” deyir. Çünki özü unuda bilmir. Kitaba daxil etdiyi şeirlər həm quruluş, həm də məna etibarilə fərqlənir. Müxtəlif formalarda qələmə alınan bu rəngarəng şeirlərbəzən şirin bir nəğmə kimi səslənir .

 

Ürəyimdən keçənləri

Gözlərimdən oxuyursan.

..Bir az çiçək, bir az yağış,

Bir az alma qoxuyursan...

 

Və ya

 

Necə çıxdım bilmirəm,

Bu havalı yaza mən...

Sevdalıyıq birimiz

Ya sən, ya mən, yasəmən!

 

Gözəldi, deyilmi?

Gül içində gül var, başa dırmanar,

Mən xoşlayan – kol dibində itəndir...

Bu, əsl Çingiz müəllimin özüdü, öz ruhudu.

 

“Mən şeir qoşmuram bekarçılıqdan” söyləyən şair düşünür ki, hər kəs öz ağacına bənzəyir və o da:

 

Qərib qaraağacam mən də

Onların arasında...

 

– deyir. Sadə, adi ancaq möhkəm vücudlu dözümlü bir ağacdı qaraağac, hər əsən küləkdən sınmaz...

Məndə olan beşinci kitabı isə “Qapp-Poliqraf” nəşriyyatında 2003-cü ildə nəfis şəkildə çapdan çıxmış “Ruhumun həndəsəsi”dir. Kitaba müxtəlif səpkidə, həmçinin modern üslubda çox sayda şeir daxil edilib. Kitabın bir özəlliyi də şairinmüxtəlif ölkələrdə konqreslərdə, ədəbi müşavirələrdə, həmçinin səyahətdə olduğu zamanlarda bir anın yaddaşına çevrilən şəkilləri ilə bir az da oxucuya yaxın olmasıdır. Bu gün belə şəkilli kitablar dəbdə olsa da düşünürəm ki, Ç.Əlioğlunun bukitabı onlardan çox fərqlənir. Çünki şeirlərinin dili ilə desək, azad düşünən, nəğməylə qol-boyun gedən bir insandı və kiminsə şəklinin kölgəsinə sığınan, dediyi kimi, öz qalstukundan asılan adam deyil ki… Bu şəkillərdəki o xoş anlara baxdıqcadüşünürəm ki, yenə özü dediyi kimi ömründə nə bir kəsə tələ qurub, nə də tor hörməyən şairin xoşbəxt olmağa haqqı var. Və əgər səni sevirlərsə, düşünürlərsə, həmişə xeyirxah bir insan kimi xatırlayırlarsa, deməli xoşbəxtsən.


Davamı →

Tale Yazısı

Elə ağırdır ki xatirələrin,
Yanıb qovruluram eşqin odunda.
Ömürlük qalacaq həsrət izlərin 
Mənim bu əzablı ömür yolumda.




Gəl məni qınama mənimlə deyil,
Qəlbim həsrət dolu qəm yuvasıdır,
Qisməti dəyişmək əlimdə deyil,
Bu da taleyimin tərs yazısıdır.




Qələmin qırılsın, ay yazı yazan,
Tale yazısında çaşmaq olarmı?
Yoxdurmu yanında tərəzi mizan?
Qananı qanmaza yazmaq olarmı?



Yəqin ki belədir həyat qanunu,
Yaxşılar yamana qismət olarmış,
Görəsən fələyin insafı bumu?
Sevən sevdiyinə həsrət qalarmış.




Qəddimi əyəcək yazılan yazı,
Daha döz uzaqdan sevəsiyik biz,
Sındı taleyimin çalınan sazı.
Qismətdir buna da dözəsiyik biz...
Davamı →